Gå til innhold

Noe negativt med facebook?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er også av dem som ikke er registrert på Facebook enda. Jeg har egentlig bestemt meg for å ikke registrere meg men så var det dette "presset" fra familie og venner da :) Jeg hørte noen si at nå var det faktisk IN å IKKE være på facebook :) hehehe

På en måte kunne det vært kjekt å få kontakt med gamle venner og bekjente, men samtidig har jeg ikke lyst til at feks fremtidige arbeidsgivere skal kunne se alt jeg foretar meg av privat art....kanskje det bare er meg som er litt hysterisk.....

Endret av mocci
Videoannonse
Annonse
Skrevet
men samtidig har jeg ikke lyst til at feks fremtidige arbeidsgivere skal kunne se alt jeg foretar meg av privat art....kanskje det bare er meg som er litt hysterisk.....

Du trenger jo ikke å legge til arbeidsgiverne dine i vennelista. Pass på å holde profilen din lukket. Og for all del(!!!) ikke brett ut hele privatlivet ditt uansett!!

Skrevet

Finnes det noen form for "bruksanvisning" for Facebook, en slags dos og donts eller faq?? feks hvordan holde en profil lukket?

Skrevet (endret)

Under valget Konto > Instillinger > Personvern kan du blant annet:

Blokkere personer 100%. Kontrollere hvem som kan se din profil og personlige informasjon. Kontrollere hvem som kan søke deg opp, og hvordan du kan bli kontaktet. Kontrollere hvilke nylige aktiviteter som er synlige på din profil, og på dine venners sider. Kontrollere hvilken informasjon som er tilgjengelig for applikasjonene du bruker på Facebook.

Endret av badlih
Gjest Gjest
Skrevet

Det som er greit med Facebook er at terskelen for å ta kontakt med folk er veldig lav og du velger selv hvem du vil være venner med.

Det eneste negative som jeg har merket er at jeg er innom kanskje to ganger i måneden, og folk sender invitasjoner osv. som jeg ikke får med meg fordi de selv er innom omtrent daglig og tror at alle andre også er det.

Gjest Gjest_badlih_*
Skrevet
Det som er greit med Facebook er at terskelen for å ta kontakt med folk er veldig lav og du velger selv hvem du vil være venner med.

Det eneste negative som jeg har merket er at jeg er innom kanskje to ganger i måneden, og folk sender invitasjoner osv. som jeg ikke får med meg fordi de selv er innom omtrent daglig og tror at alle andre også er det.

Men det kan du også blokkere, faktisk.

Skrevet

Noen som vet om det er mulig å få opp info på "news feed" om når en venn blir venner med en annen? Jeg finner ikke ut av om det går an i den nye versjonen.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Du kan på mobilversjonen. http://m.facebook.com/stories.php?tab=2

Hva er mobilversjonen? På forrige versjonen (tror jeg) vistes det ett ikon av en mobil foran oppdateringer til enkelte venner. Hva er det? En fb man betaler for eller...?

Skrevet

Mobilversjon er den siden du går inn på hvis du surfer med mobilen din. Den er ganske "lett" så mobilregningen ikke blir så stor. Det fins ikke betalversjoner av facebook.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...