lost_bird Skrevet 27. april 2009 #1 Skrevet 27. april 2009 Hei! Trenger noen råd.. Har hatt hormonspiral i to og et halvt år nå. Har aldri vært spesielt observant på bivirkninger, for jeg var overlykkelig over å slippe mensen, og veldig fokusert på at det var verdt alle bivirkninger. Når jeg nå ser tilbake på tiden siden jeg fikk satt inn spiralen ser jeg at jeg har gått opp minst 10 kilo siden det, i tillegg til at jeg i en alder av 25 er veldig plaget med kviser. Og toppen av det hele er at jeg har null sexlyst. På den andre siden sier både legen og gynekolog at dette sansynligvis ikke har noe med spiralen å gjøre, i og med at bivirkningene på denne forsvinner etterhvert. Jeg skal gifte meg om tre måneder og er veldig frustrert over at vekten har stagnert, til tross for at jeg er ekstremt flink Grete Roede kursdeltaker. Jeg ser også til tider ut som en pizza og er redd for at frykt for kviser på bryllupsdagen (noe som er for så vidt relativt sansynlig sånn som huden min er nå) skal prege tiden frem til bryllupet og bryllupsdagen. Min forlovede er også veldig frustrert over at vi har nå sex toppen annenhver måned. Kan dette være bivirkninger av spiralen? Bør jeg ta den ut? Takk for alle råd! (har bestilt gynekologtime på onsdag, i tilfelle jeg bestemmer meg for å ta den ut)
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2009 #2 Skrevet 27. april 2009 Jeg mista totalt sexlyst på pstav/ppiller.
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2009 #3 Skrevet 27. april 2009 jeg gikk også opp 7 kg. selv om jeg spiste sundt og trente. de sier at hormonspiral har ikke noe med det ...mem men la se helst over magen,
La Guapa Skrevet 5. november 2011 #5 Skrevet 5. november 2011 Sitter her og søker på "hormonspiral bivirkninger". Jeg satte inn min i juli. Siden den gang har jeg opplevd følgende: Jeg er trøtt hele døgnet. Jeg som trente MASSE før må kjempe med meg selv for å klare å gjennomføre ei økt. Dette har ført til et stort hopp opp på vekta. Sikkert 10 kilo- minst. NULL sexlyst- og da mener jeg null! Ingen mens og ingen følelse av en normal kvinnelig syklus. Det kjennes ut som om jeg har konstant PMS. På onsdag i neste uke skal den UT. Jeg angrer meg som en hund for at jeg satte den inn! Noen andre som har opplevd bivirkninger med hormonspiral?
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2011 #6 Skrevet 5. november 2011 Skulle tro jeg hadde skrevet det selv .var også så glad jeg slapp mensen at jeg overså andre ting ,gikk oså opp 10 kg spiste ikke mer ,trente gikk ikke ned .nesten ikke sex lyst og deprimert og sliten.har nå lest MYE om dette.hormonet i spiralen er getagen ,dvs syntetisk progesteron .det gir beskjed til kroppen din om å produs lite /ingentig av dette,.sexlyst ,metabolisme ,vannsamling humør osv .så du skal ikke tukle med hormonene-tror det er mage som reagerr på hormon spiralen også ikke bare PP.Nå tok jeg den ut for 1 år siden,
La Guapa Skrevet 5. november 2011 #7 Skrevet 5. november 2011 Skulle tro jeg hadde skrevet det selv .var også så glad jeg slapp mensen at jeg overså andre ting ,gikk oså opp 10 kg spiste ikke mer ,trente gikk ikke ned .nesten ikke sex lyst og deprimert og sliten.har nå lest MYE om dette.hormonet i spiralen er getagen ,dvs syntetisk progesteron .det gir beskjed til kroppen din om å produs lite /ingentig av dette,.sexlyst ,metabolisme ,vannsamling humør osv .så du skal ikke tukle med hormonene-tror det er mage som reagerr på hormon spiralen også ikke bare PP.Nå tok jeg den ut for 1 år siden, Bra at du fikk tatt den ut Tok det lang til før "du ble deg selv" igjen ? Jeg tvinger meg selv på trening igjen nå. Det føles litt lettere nå når jeg vet at dritten skal ut av kroppen min Men formen er elendig og kroppen er tuuung. Jeg løp lett ei mil i juni før jeg satte den inn, nå slier og peser jeg meg gjennom fire kilometer med mange gå-pauser Jeg kjenner seriøst ikke meg selv igjen Jeg har gått opp så mange kilo og har blitt så passiv og trøtt, trøtt, trøtt hele tia. Godt at det er noe som kan reverseres. Takk GUD for at jeg ikke prøvde hormonsprøyta
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2011 #8 Skrevet 6. november 2011 Skulle tro jeg hadde skrevet det selv .var også så glad jeg slapp mensen at jeg overså andre ting ,gikk oså opp 10 kg spiste ikke mer ,trente gikk ikke ned .nesten ikke sex lyst og deprimert og sliten.har nå lest MYE om dette.hormonet i spiralen er getagen ,dvs syntetisk progesteron .det gir beskjed til kroppen din om å produs lite /ingentig av dette,.sexlyst ,metabolisme ,vannsamling humør osv .så du skal ikke tukle med hormonene-tror det er mage som reagerr på hormon spiralen også ikke bare PP.Nå tok jeg den ut for 1 år siden, Først nå begynne jeg å er meg selv.1 år etterpå ,men hadde hormonspiralen i 12 år og brukte PP i like mange år,så kroppen er blitt tuklet med hormon messigt i veldig mange år,nå har jeg kobberspiral og bruker progesteronkrem,er nok ikke lenge før det er slutt på prevansjon for min del da,
Mamma1 Skrevet 6. november 2011 #9 Skrevet 6. november 2011 Jeg har hatt min i åtte mnd, og har vært på nippet til å fjerne den flere ganger, men nå tror jeg det går seg til.. Har blødd tre av fire uker hver mnd..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå