Gjest Wacmoc Skrevet 26. april 2009 #1 Skrevet 26. april 2009 Jeg har så fryktelig fryktelig lyst til å slutte å bite negler.. Syntes det er så utrolig stygt, jeg vil ha lange, pene velstelte negler.. Er også utrolig uhygenisk, og kjæresten min hater det, men klarer rett og slett ikke slutte.. Har slutta en gang før, men så brakk en negl, og jeg "måtte jo fikse på det", og pluttselig var alle neglene nedbita.. Og det er ikke sånn litt biting.. Er voldsom biting så neglene mine ikke syntes overhode, har hatt betennelse i finger tidligere fordi jeg beit så voldsomt og neglene mine er helt ødelagte.. Har prøvd det meste innen gò negl, også å "få en premie" om jeg slutter, men funker rett og slett ikke. Hjelper heller ikke å si til meg selv at "dette SKAL jeg klare", for uten at jeg legger merke til det en gang sitter jeg med fingeren og biter.. Alle tips om hvordan jeg kan slutte mottas med stor takknemmelighet, har så utrolig lyst til å slutte
sweetdana Skrevet 26. april 2009 #2 Skrevet 26. april 2009 Kanskje det kan hjelpe å prøve å stelle litt med de neglene du har. For eksempel med en fin neglelakk. Da er kanskje terskelen for å bite negler høyere? Dette hjalp hvertfall for meg.
Gjest Wacmoc Skrevet 26. april 2009 #3 Skrevet 26. april 2009 Kanskje det kan hjelpe å prøve å stelle litt med de neglene du har. For eksempel med en fin neglelakk. Da er kanskje terskelen for å bite negler høyere? Dette hjalp hvertfall for meg. Har prøvd, det hjelper ikke
twilight01 Skrevet 26. april 2009 #4 Skrevet 26. april 2009 Jeg bet også negler i maaange år. Så fikk jeg etterhvert kunstige negler (gel-negler, ikke akryl) og gikk til manikyr/etterfylling i ca 1 år. Tok de av tilslutt og var svært nøye på å pleie mine egne, lange negler. Nå er jeg endelig kvitt problemet og er fornøyd med neglene mine :-) Det må også sies at det må være en viss lengde på neglene for at kunstige negler skal sitte da. Du må nok bare ta deg sammen og la den vokse iallfall litt...ellers faller de fort av og sitter ikke riktig. Det er kanskje litt dyrt og omstendig å få gjort slike ting, men det var vel verdt det for meg. Lykke til.
Gjest LanaLane Skrevet 27. april 2009 #5 Skrevet 27. april 2009 Jeg vil også vite! Om jeg er superflink klarer jeg å bite kun på tommelneglene mine, men i går var jeg på kino uten å spise godteri og da forsvant en pekefingernegl og en langeingernegl i tillegg Det er så sykt ekkelt! Men det som fikk meg til å klare å slutte å bite på noen av neglene var en artikkel om at det sliter veldig på tennene. Hadde jeg aldri tenkt på, og tennene kan jo ikke gro ut igjen som neglene, så tanken på det får meg til å stoppe i 70% av tilfellene.
Mir Skrevet 27. april 2009 #6 Skrevet 27. april 2009 Bet negler før jeg og, fra jeg var 6 til 22. La ikke merke til hvor ekkelt det var før jeg så andre personen som studerte fingertuppene sine og lette etter flere plasser dem kunne bite på. Og det at kjæresten min syntes det var disgusting var også en god motivasjon. Føler meg mer feminin nå som jeg har lengre negler, og steller dem, men hvis jeg blir nervøs eller stressa , så kan jeg bite dem ned igjen. JEg klarer iallefall å ta meg selv i å gjøre det , fordi jeg veit jeg angrer etterpå. Det er hjernen som er fucka her =) Man må bare klare å sto imot, så går det seg til.
Vilm@ Skrevet 27. april 2009 #7 Skrevet 27. april 2009 Jeg har dessverre alltid vært kronisk neglebiter, og klarer ikke slutte what so ever, så jeg bruker kunstige negler, det er eneste metoden som fungerer her i huset, har jeg mine egne biter jeg dem til det verker.
MissStiles Skrevet 27. april 2009 #8 Skrevet 27. april 2009 Jeg biter også negler. Men nå er det mer av og på periode. Før beit jeg negler hele tiden. Men nå, hvis neglene mine har vokst og jeg pleier dem og de ser fine ut så lar jeg dem være i fred. Men plutselig så er det en som knekker så er det gjort.
Involvert Skrevet 27. april 2009 #9 Skrevet 27. april 2009 Jeg var også neglebiter, men en dag så så jeg et bilde av ei som hadde så utrolig nydelig hender og negler. Da sluttet jeg. Dessuten kan man bli syk hvis man har litt flaks også...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå