Gjest Vestlandslefsa Skrevet 26. april 2009 #1 Skrevet 26. april 2009 (endret) Hei Er det nokon andre som også har opplevd dette? http://no.wikipedia.org/wiki/S%C3%B8vnparalyse Eg kjenner ein slags "iling" i kroppen og brusing i øyrene, har lyst til å bevege meg men kroppen er låst, innbiller meg at eg har augene opne og da kan eg sjå ein skikkelse ved senga mi. Som oftest er det ein mørkkledd mann men har og opplevd at det er samboeren min som står der og seier noko til meg (sjølv om han egentlig er på jobb) Har hatt dette sidan eg var lita, starta med at eg opplevde at ei svartkledd dame la handa si på panna mi og eg byrja å kjenne desse "ilingene". Var nokså skremmendes dengang men er no vant til det. Er såpass bevisst når eg opplever dette at eg tenker at no er det påan igjen. Endret 26. april 2009 av Vestlandslefsa
alicia2 Skrevet 26. april 2009 #2 Skrevet 26. april 2009 Hei Er det nokon andre som også har opplevd dette? http://no.wikipedia.org/wiki/S%C3%B8vnparalyse Eg kjenner ein slags "iling" i kroppen og brusing i øyrene, har lyst til å bevege meg men kroppen er låst, innbiller meg at eg har augene opne og da kan eg sjå ein skikkelse ved senga mi. Som oftest er det ein mørkkledd mann men har og opplevd at det er samboeren min som står der og seier noko til meg (sjølv om han egentlig er på jobb) Har hatt dette sidan eg var lita, starta med at eg opplevde at ei svartkledd dame la handa si på panna mi og eg byrja å kjenne desse "ilingene". Var nokså skremmendes dengang men er no vant til det. Er såpass bevisst når eg opplever dette at eg tenker at no er det påan igjen. Ja jeg har opplevd slike ting,og det har vært både ubehagelig og skremmende også faktisk..Men etter at jeg leste om søvnparalyse for lenge siden,forsto jeg jo hva det var, og godt med en forklaring på hele greiene ..
Devana Skrevet 27. april 2009 #3 Skrevet 27. april 2009 Har opplevd det flere ganger. Fryktelig ubehagelig og jeg ble veldig redd første gangen, men nå som jeg har hørt om det og vet hva det er så klarer jeg å forholde meg roligere til det.
Rosalie Skrevet 27. april 2009 #4 Skrevet 27. april 2009 Har opplevd det flere ganger. Fryktelig ubehagelig og jeg ble veldig redd første gangen, men nå som jeg har hørt om det og vet hva det er så klarer jeg å forholde meg roligere til det. Likewise.
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juni 2010 #5 Skrevet 12. juni 2010 Til dere som har opplevd dette. har dere opplevd dette flere ganger? kamskje 5-6 gangen jeg opplever det nå. opplevde det i natt igjen. helt jævlig.
Antlers Skrevet 12. juni 2010 #6 Skrevet 12. juni 2010 Har kun opplevd det 3 ganger. 2 ganger i barndommen og en gang som voksen. Det verste med det er følelsen av hjelpesløshet, synes jeg.
Rumohra Skrevet 12. juni 2010 #7 Skrevet 12. juni 2010 Snakket med en fyr som var veldig plaget av dette tidligere i vår og ble veldig skremt av det. Det har jo sin fysiologiske forklaring, men dette med følelsen av mennesker i rommet ol. gjør det mye mer skremmende. Står i artikkelen at de fleste vil oppleve det en eller to ganger i livet, jeg har aldri opplevd det og håper jeg slipper...
Rosalie Skrevet 12. juni 2010 #8 Skrevet 12. juni 2010 I perioder jeg er veldig sliten og/eller stresset, opplever jeg det flere ganger i uka. Mens i andre perioder opplever jeg det ikke i det hele tatt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå