Gå til innhold

Par er lykkeligere uten barn


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Forholdet begynner å skrante allerede etter det første barnet, viser ny studie.

http://www.klikk.no/samliv/forhold/article451462.ece

Kanskje folk med barn vil holde kjeft nå

Selvfølgelig.Dagens terrorister (les: barn) ødelegger i dag parforholdene.I morgen ødelegger de samfunnet.Vi snakker om genetisk endeholdeplass samtidig med den vestlige kulturs kollaps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så merkelig da. For her har det vært barna som har limt oss sammen og gjort oss sterke. :)

Ordet har er helt korrekt.(Fortid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig ldet der. Barn er på en måte skjønne og fantastiske, de tilfører de voksne det som heter familien og skaper gleder.

Samtidig kan barn også bety kaos, bråk, mas, mobbing, uakseptabel atferd, stadig oppdragelse og læring og slit.

Klart det tærer på et parforhold...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det stemmer. Har aldri fått forholdet så testet som etter vi fikk barn. Men guuud så sterkt det er. :)

Ordet har er helt korrekt.(Fortid)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det stemmer. Har aldri fått forholdet så testet som etter vi fikk barn. Men guuud så sterkt det er. :)

Hils guuud da og ønsk ham lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordet har er helt korrekt.(Fortid)

Hils guuud da og ønsk ham lykke til!

Gå bort forumtroll!

Jeg tror at et barn kan slite på et parforhold, men også gi mange gleder og føre et par nærmere sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen, jammen!

Er det ikke bare å få barn med ei thaidame i stedet da?

Det burde jo ordne alt, for det leste jeg i en annen tråd her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen, jammen!

Er det ikke bare å få barn med ei thaidame i stedet da?

Det burde jo ordne alt, for det leste jeg i en annen tråd her!

Nei fysjamei da gitt! Ingen mann kunne vel tenke seg å ha en thaikvinne.En som er vakker,vennlig,slank,snill,trofast,øm,arbeidsom,lojal... Nei da vil vi mye heller ha ei skikkelig norsk purke som er grinete,oppesen,sinna,grådig,vil ha ungene på kennel og lar han ta oppvasken.Klart det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et barn kan kanskje forsterke et forhold, men det er som oftest omvendt.

Jeg kjenner mange par som har barn, nå er minst halvparten av forholdene brutt.

Har barn selv og skal si forholdet vårt har blitt satt på prøve.

Før vi fikk barn, kranglet vi så å si aldri. Nå krangler vi ofte.

Føler ikke at vi lenger er kjærester. Har aldri tid til å pleie forholdet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Par som får barn må ta vare på andre, ta hensyn til andre, og ofte sette sine egne ønsker og behov på vent.Det gjør de fleste med glede for sine barn. Barnløse par bare fortsetter sin egen egotrpp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være meget mulig, TS.

Men: jeg som er 38 og for øyeblikket single og har ingen barn: vil mest av alt ha barn og mann. Erfaring og det å kjenne seg selv først vil nok lindre skadevirkningene av barn på et parforhold, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Par som får barn må ta vare på andre, ta hensyn til andre, og ofte sette sine egne ønsker og behov på vent.Det gjør de fleste med glede for sine barn. Barnløse par bare fortsetter sin egen egotrpp.

Fæle barnløse altså. For det er jo ingen egotripp å ønske å videreføre egne gener og lage små minikopier av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor er det stadig vekk bortimot hat-kampanjer her inne mot oss med barn?

Hva galt har vi gjort enkelte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel knapt noe nytt fenomen. Livet blir mer slitsomt med barn, og man har mindre alenetid som par. Det å få livet sitt endret på en så fundamental måte kan vel også bringe fram ukjente og dårlige (såvel som gode) sider hos partneren.

Men jeg tror samtidig man opplever en helt ny type lykke, som ikke nødvendigvis kan måles i slike undersøkelser. Kanskje har man ikke den berusende formen for lykke man kan ha når man er forelska eller når man deler intenst romantiske øyeblikk med partneren. Men kanskje opplever man en annen form for tilfredshet, som kommer mer i korte glimt innimellom bleieskift og organisering av hverdagen. Jeg tror livet kan bli mer berikende med barn. Men også mer slitsomt og mindre parfokusert, og at det er noe av grunnne til at den målte lykken er mindre hos småbarnsforeldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det hadde vært digg om man kunne valgt å få barn eller ikke, uten at noen legger seg opp i livsvalget og må slenge dritt. "Barnløse er egoistiske!" "Småbarnsforeldre er dumme!" og så videre... Klapp igjen og lev livet som du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært digg om man kunne valgt å få barn eller ikke, uten at noen legger seg opp i livsvalget og må slenge dritt. "Barnløse er egoistiske!" "Småbarnsforeldre er dumme!" og så videre... Klapp igjen og lev livet som du vil.

Ja. :) Jeg hadde tenkt å si noe av det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian
Forholdet begynner å skrante allerede etter det første barnet, viser ny studie.

http://www.klikk.no/samliv/forhold/article451462.ece

Kanskje folk med barn vil holde kjeft nå

***

Hehe.

Studien tar for seg "ekteskapelig lykke". For de fleste med barn eksisterer (og kanskje prioriteres) også andre typer lykke enn den ekteskapelige.

Det blir omtrent som å gjøre en studie på om kvinner uten barn er bedre til å amme enn kvinner med barn. Det er ganske logisk at det blir vanskeligere å være to når man er tre.

Endret av nobilian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fæle barnløse altså. For det er jo ingen egotripp å ønske å videreføre egne gener og lage små minikopier av seg selv.

Det er vel ikke mye egoistisk å bære frem et barn og ta vare på det. Å sette sine egne behov til side for å dekke andre sine behov. Kaller du det egoistsk bør du slå opp i ordboka for å finne ut hva egoistisk betyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...