Gå til innhold

Min datter er usosial

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hun er introvert? Jeg bruker masse energi av å være med venner/på jobb og får tilbake energien av å være hjemme. Riktig nok med mannen, men mulig en mor gjør samme nytten når man er 13... :)

Anonymous poster hash: 8619e...dc1

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke en selvfølge at man knytter seg til venner når man er så ung. :) Det er ikke lett, men det høres ut som du er en kjempemamma TS!

Etterhvert skal du se at hun finner venner og at hun blir kjent med bra folk. Det er mange av dem der ute, men når man er 13 så er det ikke alltid like lett å knytte seg,åpne seg! Har hun noen spesielle interesser?

Kansje det finnes noen aktiviteter hun kan være med på og treffe folk som ligner henne?

Skrevet

Hun høres helt ut som jeg var:) Gutter var ganske så uinteressant (unntatt backstreetboys ol, hehe), var ikke klar for festing osv på den alderen. Snudde da jeg begynte på vgs. Men jeg hadde mine gode venninner på skolen som jeg også kunne være litt sammen med på ettermiddagene innimellom, men det holdt.

Dersom hun har noen venninner (hvertfall en) som hun trives med på skolen, syns jeg bare du skal være glad. Tenk for et fint utgangspunkt deres forhold i framtiden får nå!

Jeg blir veldig glad om min datter viser seg å være slik også.

Skrevet

Ja alle utvikler seg ulikt.

Skrevet

ALLE er forskjellige! Noen tenåringer er sånn. Ingen sier at alle må være sosiale? Jeg anbefaler deg å snakke med henne om dine beskymringer. Kanksje det er en grunn til dette? Sosialangst? Det kan være hva som helst. Du vil aldri vite hva problemet er før du snakker med hun om det

Skrevet

Jeg var sånn da jeg var på den alderen. Ingenting galt, alle er ulike. Noen liker ikke å henge med mange mennesker, noen liker rett og slett å henge hjemme. :) Det er normalt. Begynner hun å henge mye alene på rommet, virker deppa, osv., kan du jo ta en prat med henne og høre hva som skjer :)

AnonymBruker
Skrevet

Reagerer litt på at en tenåring vil sitte på fanget til mor for kos??

Anonymous poster hash: 05fac...a91
AnonymBruker
Skrevet

Har heller ikke barn, men jeg er ganske ung, og introvert, og støtter opp om at hun kanskje synes det er deilig å ha alenetid etter en hektisk skoledag ;)

Ellers behøver man ikke å være venneløs fordi om man ikke er noen festløve. Det pleier å være en rolig gruppe i klassen som ikke har behov for å feste, i alle fall hvis man er bare 13 :) Det var i alle fall noen små slike grupper på min skole.

Anonymous poster hash: 00a37...740
Skrevet

Introversion-comic.jpg?resize=600%2C3828

Bare et forslag. Men kan selvfølgelig være mange andre ting.

• Liker 1
Skrevet

Hvis jenta er glad og fornøyd og fungerer godt sammen med jevnaldrende ellers så la henne være i fred. Jeg var akkurat sånn selv (inkludert Donald :ler: ) og lærte meg ikke å gå på fest før jeg var 20 og vel plassert i studentmiljøet, og selv da likte jeg det ikke særlig godt.

Langt senere gikk det opp for meg at jeg sikkert var introvert.

Hvis din datter er introvert, så er det slik som flere andre sier her : hun trenger ro og fred for å hente seg inn igjen etter å ha vært sammen med andre mennesker en hel dag på skolen. Å prøve å presse henne til å bli mer sosial enn hun selv føler seg komfortabel med kan bli som å prøve å dytte en sylinder inn i et firkantet hull - du kan til en viss grad lykkes, men hun vil aldri passe helt inn ;) .

At hun ikke vil omgi seg med folk hele tiden betyr ikke nødvendigvis at hun er asosial, hun trenger bare å puste mellom slagene.

• Liker 1
Skrevet

tja, normalt er jo så mangt! Når jeg var 13 , leste jeg 5 bøker i uka, spiste potetegull foran tv med foreldrene mine i helgen , og hedde en bestevennine jeg forholdt meg til. Fra jeg var ca 15 , var jeg knapt hjemme en ettermiddag, langt fra en helg! Da var det venner og kjeresterier som var det store.

Skrevet

Har ikke lest hele tråden, så jeg vet ikke hva dere har kommet frem til, men her er mine "two cents":
Det er lov å være innadvendt. Noen trives best i sitt eget selskap, sånn er det bare. Om hun er ensom eller ikke har venner, så er det selvfølgelig en ting, men om hun har det og allikevel velger å sitte hjemme er det vel fordi hun koser seg med det.

Følg litt med på henne. Det er viktig at hun har folk rundt seg og føler hun kan snakke med noen om problemer og tanker, men det får være opp til henne når hun ønsker det.

Husker jeg hadde en periode da jeg var rundt 13/14 hvor jeg bare ville hjem å lese Harry Potter hver dag, selv om jeg allerede hadde lest alle bøkene som hadde kommet ut flere ganger. Tror nok mamma bekymret seg litt, men det var helt uten grunn :)

AnonymBruker
Skrevet

Ser at dette er tråd fra 2009.

Anonymous poster hash: d0654...fed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...