Tuttelura Skrevet 26. april 2009 #1 Skrevet 26. april 2009 Hei.. Jeg har fått satt inn en hormonspiral, jeg har ikke fått barn, eller har ikke vært gravid før, legen min anbefalte det til meg pga jeg er i et fast forhold, å har mye mens og mens smerter (p-piller er ikke akutelt siden vi har fler i familien med blodpropp).. Men jeg har fått høre av mange venninner at det er stor mulighet for å bli steril av hormonspiral når man ikke har fått barn.. Noen som har erfaring med det? Eller vet noe om det generelt?? Er livredd, har jo lyst på barn når jeg å samboeren min får etablert oss mer og sånt.. Håper noen kan svare meg.. Hilsen lille redde meg=(
Gjest Gjest_ung_* Skrevet 26. april 2009 #2 Skrevet 26. april 2009 tror ikke du blir steril av å bruke spiral altså...da ville det vel ikke vært aktuelt som et prevensjons middel??
Tuttelura Skrevet 26. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 26. april 2009 tror ikke du blir steril av å bruke spiral altså...da ville det vel ikke vært aktuelt som et prevensjons middel?? Nei.. Men det er fler venninner som sier at dems venninner har det skjedd med.. Å da blir jeg jo nervøs..
Wunderbarbara Skrevet 26. april 2009 #4 Skrevet 26. april 2009 Du kan bli steril av hormonspiral hvis du får infeksjon av den når de setter den inn. Dvs. at du har vondt, feber o.l. tegn på infeksjon. Da er det bare å komme seg til legen. Men i følge min lege er det ikke engang da sikkert at man blir steril. Hvis det var helt normalt å bli steril av spiral så hadde de selvfølgelig ikke satt den inn på folk.
Antoinette Skrevet 26. april 2009 #5 Skrevet 26. april 2009 Nei.. Men det er fler venninner som sier at dems venninner har det skjedd med.. Å da blir jeg jo nervøs.. Venninner som forteller om deres venninner som atte.... det er jo bare tullprat. Man blir ikke steril av å bruke spiral. Slutt å hør på rykter og tull, har du spm. snakk med legen din.
Gjest Glør Skrevet 26. april 2009 #6 Skrevet 26. april 2009 Hvis man har infeksjoner i underlivet kan spiralen lede disse opp i livmoren, noe som i verste fall kan gjøre deg steril. Men da må man først ha en infeksjon i underlivet av andre årsaker, og selv da er det liten fare. Så hvis man ikke er plaget av UVI ol, kan man trygt bruke spiral, har man mye slike infeksjoner kan den være ett risikomoment.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå