Gjest Gjest Skrevet 26. april 2009 #1 Skrevet 26. april 2009 Hadde ubeskyttet sex noen få dager etter endt menstruasjon. Tok en angrepille innen 12 timer. Da er det bankers at en ikke kan bli gravid? Sannsynligheten for å bli gravid er 0,4% står det på pakken. Hvorfor er den så dyr? Koster omtrnet kr 200,- for en angrepille.
Gjest Naria Skrevet 26. april 2009 #2 Skrevet 26. april 2009 Jeg synes det er bra at angrepillen er dyr, siden det da er mindre sannsynlighet for at folk bruker den som prevensjon. Angrepillen skal kun brukes i nødstilfeller, ikke regelmessig.
Gjest LanaLane Skrevet 26. april 2009 #3 Skrevet 26. april 2009 Hadde den vært billig så hadde flere brukt den som prevensjon istedet for nødprevensjon. Nesten så jeg synes den skulle vært dyrere for folk som har ubeskyttet sex frivillig. Oss andre som tar den ved uhell kunne godt ha fått den billigere/gratis. Men siden en ikke kan vite hvem som er skjødesløs og hvem som er "flinke", er nok det bare en drøm.
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2009 #4 Skrevet 26. april 2009 Kan bare signere. Har selv brukt denne etter kondomen sprakk. Det var veldig spesielt siden jeg er abort motstander. Jeg ble rett og slett veldig lei meg. Uten å vite om jeg var gravid engang. Jeg synes det er bra at angrepillen er dyr, siden det da er mindre sannsynlighet for at folk bruker den som prevensjon. Angrepillen skal kun brukes i nødstilfeller, ikke regelmessig.
Gjest ts Skrevet 26. april 2009 #5 Skrevet 26. april 2009 Nå angrer jeg...selv om jeg vet at "faren" ikke vil ha barn, ville jeg ha. Vil ikke ta en slik pille igjen! Får være nøye med prevensjonen, og skulle "uhellet" skje, vi ljeg beholde et barn, selv om han ikke vil ha forhold eller barn.
Gjest Miley Skrevet 26. april 2009 #6 Skrevet 26. april 2009 Hadde den vært billig så hadde flere brukt den som prevensjon istedet for nødprevensjon. Nesten så jeg synes den skulle vært dyrere for folk som har ubeskyttet sex frivillig. Oss andre som tar den ved uhell kunne godt ha fått den billigere/gratis. Men siden en ikke kan vite hvem som er skjødesløs og hvem som er "flinke", er nok det bare en drøm. De som har ubeskyttet sex burde betale mer en de som tar pillen ved uhell? Hvor ligger forskjellen?
Gjest LanaLane Skrevet 26. april 2009 #7 Skrevet 26. april 2009 De som har ubeskyttet sex burde betale mer en de som tar pillen ved uhell? Hvor ligger forskjellen? Eh...de som selv velger å sjanse på ubeskyttet sex vs de som har et uhell ved at kondomen sprekker/kaster opp/har diare kort tid etter at p-pillen er tatt?
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2009 #8 Skrevet 26. april 2009 For å hold eseg til saken: det har vel aldri skjedd at folk blir gravid etter å ha inntatt en angrepille innen 12 timer.
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 26. april 2009 #9 Skrevet 26. april 2009 Eh...de som selv velger å sjanse på ubeskyttet sex vs de som har et uhell ved at kondomen sprekker/kaster opp/har diare kort tid etter at p-pillen er tatt? Hvordan tenker du dette skal kontrolleres: Vennligst fremvis ødelagt kondom?
Gjest LanaLane Skrevet 27. april 2009 #10 Skrevet 27. april 2009 Hvordan tenker du dette skal kontrolleres: Vennligst fremvis ødelagt kondom? Hjelpes, kan ikke folk lese det jeg skrev da? Jeg sa det skulle ha gått an, men det er umulig siden det ikke kan bevises dessverre. Jeg er ikke dum
Arwen Skrevet 27. april 2009 #11 Skrevet 27. april 2009 For å hold eseg til saken: det har vel aldri skjedd at folk blir gravid etter å ha inntatt en angrepille innen 12 timer. Åjoda, jeg tok angrepille lenge innen for tidsgrensen og ble gravid. Er veldig lenge siden da, så vet ikke om jeg tok den samme de selger i dag. Endte opp med abort på meg.
Gjest Glør Skrevet 27. april 2009 #12 Skrevet 27. april 2009 For å hold eseg til saken: det har vel aldri skjedd at folk blir gravid etter å ha inntatt en angrepille innen 12 timer. Det skjer, angrepillen er ikke så sikker som mange tror. De fleste som ikke ble gravide etter å ha tatt den, ville uansett ikke blitt det. Så man bør alltid ta en graviditetstest etterpå, så snart det er mulig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå