Gå til innhold

Hormon sprøyter?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min datter er veldig liten. Hun er snart ti år men bruker 7 år i bukser. Størrelsen på genseren er vel 9 år eller noe, så det er ikke så mye. Men hun er så lav. Hun blir vel 150 og noe som voksen person. Vi vurderer hormon. Hva syns dere? Hva er ulempene egentlig? For noen år siden så var jeg totalt skeptisk. Men jeg har snakket med henne nå og hun er positiv ang dette. Selv om det innebærer sprøyte hver kveld. Hun sa til meg: Mamma, alt for å bli normal.

Noe som knuser mitt hjerte for hun er perfekt i våre øyne og får all kjærlighet fra meg og faren. Vi har aldri latt henne "høre" at hun er liten eller noe. Hun er vår lille edelsten. Jeg kaller henne for alven...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snill mamma du. :)

Er sikkert mange som hadde driti i barnets ønske fordi det ikke høres bra ut å gi barnet sprøyter.

Skrevet

Hei. Takk så mye. Vi er veldig frustrert for vi vet ikke helt hva som er det beste. Er det beste å gi henne sprøyter eller skal vi overse dette og glemme at hun er liten. Hun sier jo selv at hun er møkka lei av dette. Og vi hadde aldri, ALDRI gjort noe imot hennes synspunkter.

Er sikkert mange som hadde driti i barnets ønske fordi det ikke høres bra ut å gi barnet sprøyter.

Skrevet

Du, unnskyld meg? Det er ikke "snilt" å gjøre noe bare fordi et barn ønsker det! Et barn evner ikke å se konsekvensene av en slik behandling, da er det foreldrenes jobb å veie positive og negative sider opp mot hverandre og finne ut hva som er den beste løsningen. Det er vel heller ikke snakk om at "det ikke høres bra ut" å gi sprøyter, men at dette faktisk er en medisinsk behandling som vil ha bivirkninger.

TS: et godt sted å starte er nok fastlegen, jeg tror man må ha henvisning for å få denne typen behandling. En lege kan også hjelpe dere med å finne ut hva som er den beste løsningen i deres tilfelle. Jeg skjønner godt at dere vil hjelpe jenta deres, dette hørtes vondt ut for henne. /" target="_blank">Denne tråden fra NybaktMamma tar opp noen av de samme problemene. Og Rikshospitalet har lagt ut litt informasjon her. Håper dere finner ut av det! :)

Skrevet

TS her. Nei jeg enig. Men vi har seriøst vurdert dette i flere år nå.

Når det gjelder henvisning så har vi allerede fått det. Jeg ville ikke for jeg syns det var totalt unødvendig. Men nå er hun eldre og jeg ser litt annerledes på det.

Du, unnskyld meg? Det er ikke "snilt" å gjøre noe bare fordi et barn ønsker det! Et barn evner ikke å se konsekvensene av en slik behandling, da er det foreldrenes jobb å veie positive og negative sider opp mot hverandre og finne ut hva som er den beste løsningen. Det er vel heller ikke snakk om at "det ikke høres bra ut" å gi sprøyter, men at dette faktisk er en medisinsk behandling som vil ha bivirkninger.

TS: et godt sted å starte er nok fastlegen, jeg tror man må ha henvisning for å få denne typen behandling. En lege kan også hjelpe dere med å finne ut hva som er den beste løsningen i deres tilfelle. Jeg skjønner godt at dere vil hjelpe jenta deres, dette hørtes vondt ut for henne. <a href="http://forum.nybaktmamma.com/vanskelige-folelser-og-pinlige-sporsmal-f132/dere-med-barn-som-ma-ta-veksthormoner-571746

/" target="_blank">Denne</a> tråden fra NybaktMamma tar opp noen av de samme problemene. Og Rikshospitalet har lagt ut litt informasjon her. Håper dere finner ut av det! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...