Gå til innhold

Sang til min kjære, melodi?


anak

Anbefalte innlegg

Har lyst til å skrive en sang, men finner ikke ut hvilken melodi jeg skal bruke. Kjærlighetsvisa av Halvdan Sivertsen er nydelig, men er allerede brukt av min forlover i hennes bryllup.

Kan noen si hvor man finner den nydelige buketten med vinrøde calaer som det var snakk om for en stund siden.

Vi gifter oss 10. august!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er buketten - regner med at det er denne du sikter til:

http://www.homestead.com/thefloralcottage/...s/tw22-3-01.jpg

Jeg skal ha denne selv, med noen forandringer! icon_smile.gif Blant annet skal jeg ha mørkere callaer, dvs. alle skal være som de mørkeste i buketten på bildet. Jeg skal også ha eføy og myrt i buketten, samt noen liljekonvall! Tror den blir nyyyyyydelig!!

Bare husk å være forholdsvis tidlig ute med bestillingen. Jeg bestilte min en drøy måned før bryllupsdatoen og hun bestilte blomstene fra en leverandør i Holland. Med en måned på seg har de ikke noe problem med å fremskaffe helt riktig fargevariant av callaene, i alle fall ikke på denne tiden av året.

Buketten lages av en blomsterdekoratør hos Mester Grønn på Buskerud Storsenter, og koster 1.300,- inkl 4 knapphullsbuketter! Er veldig fornøyd med prisen! I tillegg får jeg 10% avslag.

1212[ Dette Innlegg er endret av: Niso den 2002-04-18 23:23 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

Finn en melodi som alle kjenner godt. De tradisjonelle melodiene er jo "Bamsens fødselsdag", "Kjerringa med staven", "Jeg er havren" o.s.v. Prøv å finn en sang du synes er flott og ta utgangspunkt i denne. Selv synes jeg fint du kan bruke kjærlighetsvisa selvom den ble brukt i forrige bryllup dere var i.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte "De nære ting" - den er fin, går ikke så fort og er lett å dikte til. Ellers går det jo an å dikte på de aller fleste. Foreldrene mine brukte "Da lykkeliten kom til verden" og søsteren hans brukte nettopp "Kjærlighetsvisa" - det ble kjempebra. Du kan godt bruke denne synes jeg også, men pass på å ikke la det bli for likt bare.

Lykke til!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemeldinger, ideer til sang popper opp allerede! Det var akkurat denne buketten jeg mente! Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått noen til å skive sangen til min kjære... Har brukt melodien " yesterday " for den syntes jeg er så vakker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...