twilight01 Skrevet 26. april 2009 #1 Skrevet 26. april 2009 Hei, har trent ganske hardt de siste to mnd. Alt fra styrke til kondisjon, gjerne 6-7 dager i uka. Frem til nå har jeg egentlig alltid hatt en regelmessig menstruasjon, men nå er jeg gått ca to uker over tiden og skjønner ikke dette (Det er så godt som umulig at jeg er gravid.) Har gjort litt research på nettet, og det virker som om det er plausibelt å anta at treningen kan ha forårsaket dette. Finner derimot ingenting om hva jeg burde gjøre...?? Burde jeg i det hele tatt foreta meg noe eller bare "vente"? Har forresten ikke gått ned altfor mye i vekt, ca 5 kg (175 cm, veier nå 66 kg) men har fått temmlig økt muskelmasse. Takk for svar!
Gjest TheDutchess Skrevet 26. april 2009 #2 Skrevet 26. april 2009 Jeg syntes du burde ta deg en tur til legen om du ikke får mensen i løpet av den neste uka. Jeg har selv mistet menstruasjonen min for noen år siden pga. at jeg spiste lite. (spiseforstyrrelser men) jeg tror nok at for mye trening også kan virke inn på mensturasjonen din. Jeg ville nok tatt dette opp med legen om ting ikke forbedrer seg. Jeg mistet mensen min i 1 år, noe som ødla puberteten min til de grader!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå