Gjest Gjest Skrevet 25. april 2009 #1 Skrevet 25. april 2009 Hva er drømmejobben for deg, og hva gjør du for å få den? Har du evt allerede fått den, isåfall hvordan fikk du den? Min drømmejobb er bibliotekar, men det er ikke aktuelt for meg å starte med tre års skolegang igjen i voksen alder...
Gjest Bond Skrevet 25. april 2009 #2 Skrevet 25. april 2009 (endret) Forsker/akademiker (med fast stilling). Hva gjør jeg for å få det til, ja.. jeg utdanner meg. Er sannsynligvis på vei nå utdanningsmessig, men det finnes ingen garantier framover på dette markedet. Må nok holde høytt faglig nivå framover hele tiden og leve med midlertidige ansettelser en god stund framover. Jeg er nok litt masochist eller noe? Endret 25. april 2009 av mrs_bond
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2009 #3 Skrevet 25. april 2009 Drømmejobben min er å sitte på rævva og heve trygd og ymse stønader. Det gjør jeg allerede, og jeg stortrives!§
Gjest Grafica Skrevet 25. april 2009 #4 Skrevet 25. april 2009 Jaja, deg om det... Min drømmejobb er Art director innenfor grafisk design/foto. Driver og utdanner meg nå, og gleder meg vilt til jeg er ferdig utdannet og skal ut og jobbe med min store lidenskap
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2009 #5 Skrevet 26. april 2009 en venninne av meg på 31 studerer til biblioteker nå, skal gjøre det på 2 år fordi hun har noen relevant studie fra før. Hun sier det er mange voksene som studerer til bibilotekar, så synes ikke du skal gi opp den drømmen!
Gjest LanaLane Skrevet 26. april 2009 #6 Skrevet 26. april 2009 Sanger på heltid*sukk* Har ikke guts til å gjøre noe med det, søkte sanglinja på New York University og fikk tilbud om å starte, men jeg feiga ut. Så vi får se hvor tøff jeg er senere.
Gjest Gjest_Linea_* Skrevet 26. april 2009 #7 Skrevet 26. april 2009 Jeg har begynt å bli redd for at det ikke finnes noen drømmejobb for meg. Jeg hadde først lyst til å bli A, men fant ut at det ikke passet meg etter å ha prøvd yrket. Så ble jeg B, trivdes noenlunde med det i noen år og tok litt utdannelse, men fant ut at jeg aldri kom til å finne meg helt til rette i det yrket, så jeg valgte å starte helt på nytt med utdanning til C. Har jobbet litt i det yrket, og mistrives... Nå lurer jeg fælt på hva jeg egentlig vil. Jeg tenker iblant at jeg kanskje hadde passet best til en selvstendig og kunstnerisk karriere (forfatter, billedkunstner el.l.), men føler at jeg ikke har talent nok i noen av grenene til å virkelig satse. Dessuten sliter jeg med å finne motivasjonen til å skrive og male som jeg alltid har elsket å gjøre. Og det er jo svært få som kan leve av et sånt yrke, så jeg ville vært avhengig av en lottopremie først for å kunne satse kunstnerisk. Litt fortvilende situasjon. Da jeg var ung (ok, er ikke akkurat urgammel nå heller, men i midten av 30-årene) hadde jeg drømmer og håp om hvordan jeg skulle finne en jobb jeg likte og der jeg kunne utvikle meg videre og bli skikkelig flink. Men nå er jeg motløs og lei av å bare velge feil. Lurer på om det er meg det er noe feil med.
Rosalie Skrevet 26. april 2009 #8 Skrevet 26. april 2009 Drømmejobben med stor D er dirigent for Londonsymfonikern. :rødme: Jeg innså at selv om jeg sloss meg gjennom konsen her i Norge, ville veien fram til Drømmen fortsatt være vanvittig lang og kronglete, så jeg valgte bort musikken som yrke før jeg i det hele tatt hadde begynt. Skulle jeg begynt på nytt i dag, og fortsatt ikke satset på Drømmen over alle Drømmer, skulle jeg tatt jussen. Å jobbe med lovverket dag ut og dag inn hadde vært jysle kjekt!
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2009 #9 Skrevet 26. april 2009 en venninne av meg på 31 studerer til biblioteker nå, skal gjøre det på 2 år fordi hun har noen relevant studie fra før. Hun sier det er mange voksene som studerer til bibilotekar, så synes ikke du skal gi opp den drømmen! Det har jo ingenting med hvor gamle andre studenter er å gjøre, men hva som er mulig økonomisk.
freezepop Skrevet 26. april 2009 #10 Skrevet 26. april 2009 Grafisk designer og illustratør, enten med eget studio (er jo selvagt drømmejobben) eller i annerkjent Oslo-studio som Anti, Bleed, CommandoGroup osv.
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2009 #11 Skrevet 26. april 2009 Min drømmejobb er å bli provisorfarmasøyt, og deretter forske på nye legemidler eller kreft. Vil ha en jobb med god lønn slik at jeg kan reise mye!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå