Gå til innhold

strikke til seg selv


blåmeisa

Anbefalte innlegg

Nå har minimann fått masse fint strikketøy av meg nå når strikkegleden har tatt meg. Men det er jo så mange som strikker til han av besteforeldre og tanter. Så da lurte jeg på å være litt egoistisk å strikke til meg selv. Noen forslag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har strikket denne jakken til meg selv. Elsker den!

Hva med et fint sjal, f.eks. dette? Jeg har strikket et slikt i helt tynn mohair, ble nydelig.

Ellers kan jeg bare anbefale strikkeforumet Ravelry (er egentlig mye mer enn et forum)! Her finnes uendelig mange bra oppskrifter, og det aller beste er at du kan se hvordan det gikk med mange andre som har forsøkt samme oppskrift. Kanskje du lurer på hvordan et plagg vil se ut i et annet garn? Finner du helt sikkert svar på. Trenger du hjelp med en oppskrift du ikke skjønner, er det alltid hjelp å få.

Det finnes mange fine sokkemønster på engelsk, min favoritt heter Jaywalkers, men jeg finner kun oppskriften på Ravelry.

I tillegg så finnes det jo mange fine oppskrifter på Garnstudio sine sider. Jeg har ikke strikket så mange ting derfra, og har erfart at passformen er litt opp og ned. Men det kan jo være min kombinasjon av garn, pinner og strikkefasthet har vært litt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...