Gjest gurimalla ii Skrevet 25. april 2009 #21 Skrevet 25. april 2009 som sakt, det går mye forskjellige meninger. vi vet ikke om det er fakta. men si meg: hva er det som er mer risiko med en gutt? det skal da ikke ha noe si på kjønn? er liksom det vi er inne på. Det er ikke så vanskelig å telle hvor mange gutter/jenter som blir født, og hvor mange gutter/jenter (senere menn/kvinner) som dør i ulykker. Du kan ha så mange meninger du vil om dette, men det er ikke så store rom for tolkning på dette området.
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2009 #22 Skrevet 25. april 2009 hva skulle det være liksom? jenter er like mye utsatt for det ene og det andre de også. tror ikke kjønn har noe å si liksom Det er flere gutter som dør som følge av medfødte misdannelser og krybbedød. Det er flere gutter som dør pga. risikosport, bil- og fallulykker. Flere gutter går bort som følge av narkotika eller annen type forgiftning. I tillegg topper de selvmordsstatistikken...
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2009 #23 Skrevet 25. april 2009 Poker face kjenner nok opptil flere gutter som har vokst opp uten problemer, og kan på den måten bevise at statistikken er feil.
Gjest Gjest_Student_* Skrevet 25. april 2009 #24 Skrevet 25. april 2009 http://www.tidsskriftet.no/?seks_id=1306409 og denne Link ...og flere andre. Du kan ikke lese den forskningen slik og summere den opp på den måten. Det blir bare tull!
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2009 #25 Skrevet 25. april 2009 Kjerringa er gravid, og jeg håper det blir en gutt! Jenter er ikke noe annet enn en stor bekymring på to bein -- om de så er voksne eller små! Hvis det blir jente så kommer du til å bli så glad i henne så! Mange jenter blir dessuten skikkelige pappa jenter! Det er noe helt annet å være far til en jente enn å skulle være venn eller kjæreste med en skjønner du Men hvis det blir gutt så vet du jo hvordan det er
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2009 #26 Skrevet 25. april 2009 Poker face kjenner nok opptil flere gutter som har vokst opp uten problemer, og kan på den måten bevise at statistikken er feil. Man må jo lese at det står at litt over 50% av barna som ble født levende mellom 1967 og 2003 var gutter også da. Verdt å tenke over..
absinthia Skrevet 25. april 2009 #27 Skrevet 25. april 2009 (endret) Du kan ikke lese den forskningen slik og summere den opp på den måten. Det blir bare tull! Det er ikke en konklusjon av forskningen, men det står som et moment på slutten et sted. Det var det første jeg fant, jeg tenkte at alle var klar over at gutter dør lettere i alle aldre og ble rimelig forbauset over at ikke alle hadde fått dette med seg. I den andre linken står det for øvrig øverst. Endret 26. april 2009 av absinthia
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2009 #28 Skrevet 25. april 2009 Nei, huff, det er jo "bare" tidsskriftet til den Norske Legeforening. Når du i tillegg legger til et "kjære deg", avslører du egentlig din uvitenhet...Hvorfor tro på noe som er basert på forskning når det finnes allvitende mennesker på internett? God forskning er det helt sikkert, men man skal ikke lese den blindt. Det står ikke BARE at det dør flere gutter enn jenter og ferdig med det. Artikkelen er mer komplisert enn det, og dessuten er det lov å stille seg kritisk til den. F.eks. måten den er gjennomført på. Legeforeningen har nok selv medlemmer som gjør det
Gjest Gjest_Student_* Skrevet 25. april 2009 #29 Skrevet 25. april 2009 Det er ikke en konklusjon av forskningen, men det står som et moment på slutten et sted. Det var det første jeg fant, jeg tenkte at alle var klar over at gutter dør lettere i alle aldre og ble rimelig forbauset over at ikke alle hadde fått dette med seg. Nei, nettopp! Og da bør ikke du skrive et innlegg her hvor du formulerer deg som om det var sånn. Uintelligent sagt på flere plan..
absinthia Skrevet 26. april 2009 #30 Skrevet 26. april 2009 (endret) Nei, nettopp! Og da bør ikke du skrive et innlegg her hvor du formulerer deg som om det var sånn. Uintelligent sagt på flere plan.. Jaha... da får jeg vel legge ut en link til en bedre kilde, dersom dette viste seg å være vanskelig å komme frem til fra den forrige. http://www.familiestiftelsen.no/node/159 Jeg er ikke så veldig imponert over din måte å formulere deg på heller Endret 26. april 2009 av absinthia
Gjest Gjest_Student_* Skrevet 26. april 2009 #31 Skrevet 26. april 2009 Jaha... da får jeg vel legge ut en link til en bedre kilde, dersom dette viste seg å være vanskelig å komme frem til fra den forrige. http://www.familiestiftelsen.no/node/159 Jeg er ikke så veldig imponert over din måte å formulere deg på heller Jeg mener ikke at du skal legge ut link etter link, jeg mener at du ikke skal oppsummere noe forskningen i utgangspunktet ikke går ut på, og bare er en liten del av, og ikke viser. Det blir ukorrekt. Da må du i så fall skrive et lenger sammendrag om hvordan du kom fram til det.
Gjest Gjest_Student_* Skrevet 26. april 2009 #32 Skrevet 26. april 2009 Ikke imponerer den siste linken din meg heller. Dette er ikke forskning. Her referer du til noen som har tatt utgangspkt. i SSB, men ikke har tatt med om det er foretatt tilfeldig utvalg etc. Rett og slett ikke godt nok. Men er enig i at det var en enklere link å lese for allmennheten.
absinthia Skrevet 26. april 2009 #33 Skrevet 26. april 2009 Ikke imponerer den siste linken din meg heller. Dette er ikke forskning. Her referer du til noen som har tatt utgangspkt. i SSB, men ikke har tatt med om det er foretatt tilfeldig utvalg etc. Rett og slett ikke godt nok. Men er enig i at det var en enklere link å lese for allmennheten. Du driver flisespikkeri, dersom du har litt peiling vet du at dette dreier seg om alle fødte på landsbasis og er ikke nødt til å file og gnikke på dette. Jeg skriver ikke en fagartikkel og trenger ikke skrive en lang utredning om hvordan kilden kom frem til dette og hvor høy validitet den har. Dette er et innlegg på kvinneguiden og ikke noe jeg skriver i fagsammenheng. Dersom vi skal diskutere dette mer, får du starte en egen tråd omkring temaet.
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2009 #34 Skrevet 26. april 2009 Det er ikke en konklusjon av forskningen, men det står som et moment på slutten et sted. Det var det første jeg fant, jeg tenkte at alle var klar over at gutter dør lettere i alle aldre og ble rimelig forbauset over at ikke alle hadde fått dette med seg. I den andre linken står det for øvrig øverst. Jeg trodde også at dette var en allmennkjent sak, bevist utallige steder og ganger.
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2009 #35 Skrevet 26. april 2009 Det er i hver fall sikkert at guttebarn oftere er f.eks utviklingshemmede, som følge av at de har to forskjellige kromosomer. X og Y. Ikke at dette gjør at jentebarn er bedre. Jeg ville blitt like glad for gutt og jente!
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2009 #36 Skrevet 26. april 2009 Det er i hver fall sikkert at guttebarn oftere er f.eks utviklingshemmede, som følge av at de har to forskjellige kromosomer. X og Y. Ikke at dette gjør at jentebarn er bedre. Jeg ville blitt like glad for gutt og jente!
henine Skrevet 26. april 2009 #37 Skrevet 26. april 2009 TS hvis du får jente er jeg helt sikker på at hun bli pappas prinsesse. Så det går nok bra, jenter er også roligre enn gutter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå