Gjest Bekymret far Skrevet 25. april 2009 #1 Skrevet 25. april 2009 Kjerringa er gravid, og jeg håper det blir en gutt! Jenter er ikke noe annet enn en stor bekymring på to bein -- om de så er voksne eller små!
absinthia Skrevet 25. april 2009 #3 Skrevet 25. april 2009 Tro meg, gutter er mer utsatt for både det ene og det andre, blant annet dør det flere gutter enn jenter.
Gjest Poker face Skrevet 25. april 2009 #4 Skrevet 25. april 2009 Tro meg, gutter er mer utsatt for både det ene og det andre, blant annet dør det flere gutter enn jenter. hvor i all verden har du det fra?
absinthia Skrevet 25. april 2009 #6 Skrevet 25. april 2009 (endret) hvor i all verden har du det fra? http://www.tidsskriftet.no/?seks_id=1306409 og denne Link ...og flere andre. Endret 25. april 2009 av absinthia
Gjest Poker face Skrevet 25. april 2009 #7 Skrevet 25. april 2009 http://www.tidsskriftet.no/?seks_id=1306409 det der er jo ikke helt sikkert dah... kan ikke si jeg biter helt på det.
absinthia Skrevet 25. april 2009 #8 Skrevet 25. april 2009 det der er jo ikke helt sikkert dah... kan ikke si jeg biter helt på det. Vel.. så merkelig at det blir født flere gutter enn jenter og at forskjellen i antall minker gradvis gjennom hele livet da.. bare sjekk statistikkene..
Gjest Poker face Skrevet 25. april 2009 #9 Skrevet 25. april 2009 Vel.. så merkelig at det blir født flere gutter enn jenter og at forskjellen i antall minker gradvis gjennom hele livet da.. bare sjekk statistikkene.. det er nok en tilfeldighet. forskere og leger har forskjellige meninger om alt. ja, kanskje det fødes mere gutter. men at de er mer utsatt for det ene og det andre som du mener, tror jeg ikke noe på hva skulle det være liksom? jenter er like mye utsatt for det ene og det andre de også. tror ikke kjønn har noe å si liksom man skal ikke tro på alle sånne sider kjære deg.
absinthia Skrevet 25. april 2009 #10 Skrevet 25. april 2009 det er nok en tilfeldighet. forskere og leger har forskjellige meninger om alt. ja, kanskje det fødes mere gutter. men at de er mer utsatt for det ene og det andre som du mener, tror jeg ikke noe på hva skulle det være liksom? jenter er like mye utsatt for det ene og det andre de også. tror ikke kjønn har noe å si liksom man skal ikke tro på alle sånne sider kjære deg. Tullebukk!
Honesty Skrevet 25. april 2009 #11 Skrevet 25. april 2009 (endret) det er nok en tilfeldighet. forskere og leger har forskjellige meninger om alt. ja, kanskje det fødes mere gutter. men at de er mer utsatt for det ene og det andre som du mener, tror jeg ikke noe på hva skulle det være liksom? jenter er like mye utsatt for det ene og det andre de også. tror ikke kjønn har noe å si liksom man skal ikke tro på alle sånne sider kjære deg. Nei, huff, det er jo "bare" tidsskriftet til den Norske Legeforening. Når du i tillegg legger til et "kjære deg", avslører du egentlig din uvitenhet...Hvorfor tro på noe som er basert på forskning når det finnes allvitende mennesker på internett? Endret 25. april 2009 av Honesty
Gjest imli Skrevet 25. april 2009 #12 Skrevet 25. april 2009 At det dør flere menn, har sikkert litt med at menn oftere oppsøker risiko, ift både jobb og fritid, i forhold til kvinner. Veldig mange flere gutter/menn som blir drept i bilulykker feks. Det er nok både gleder og sorger med begge deler
Chiquita Skrevet 25. april 2009 #13 Skrevet 25. april 2009 Jenter er sterkere enn gutter. F.eks har jenter født for tidlig større sjanse for å berge uten komplikasjoner enn gutter (også større sjanse for å overleve)
Gjest Eurodice Skrevet 25. april 2009 #14 Skrevet 25. april 2009 Kjerringa er gravid, og jeg håper det blir en gutt! Jenter er ikke noe annet enn en stor bekymring på to bein -- om de så er voksne eller små! Jeg synes du omtaler din kone respektløst ved å si "kjerringa". Hvis dette svangerskapet ikke var ønskelig, det skriver du riktignok ingenting om, går det an å bruke prevensjon, som for menn vil si kondom.
Gjest Poker face Skrevet 25. april 2009 #15 Skrevet 25. april 2009 Nei, huff, det er jo "bare" tidsskriftet til den Norske Legeforening. Når du i tillegg legger til et "kjære deg", avslører du egentlig din uvitenhet...Hvorfor tro på noe som er basert på forskning når det finnes allvitende mennesker på internett? som sakt, det går mye forskjellige meninger. vi vet ikke om det er fakta. men si meg: hva er det som er mer risiko med en gutt? det skal da ikke ha noe si på kjønn? er liksom det vi er inne på.
Gjest imli Skrevet 25. april 2009 #16 Skrevet 25. april 2009 Jeg synes du omtaler din kone respektløst ved å si "kjerringa". Hvis dette svangerskapet ikke var ønskelig, det skriver du riktignok ingenting om, går det an å bruke prevensjon, som for menn vil si kondom. Hvorfor det? På min dialekt er det et helt nøytralt ord, på lik linje med kone...
absinthia Skrevet 25. april 2009 #17 Skrevet 25. april 2009 Jeg synes du omtaler din kone respektløst ved å si "kjerringa". Hvis dette svangerskapet ikke var ønskelig, det skriver du riktignok ingenting om, går det an å bruke prevensjon, som for menn vil si kondom. Her jeg bor er å kalle noen kjerringa ikke respektløst - dessuten kommer ordet av kjæring, altså noen som er deg kjær. Jeg synes forøvrig ikke det er så rart at menn blir litt nevrotiske ved svangerskap om de er ønsket eller ikke, det blir jo vi damer også.
Gjest Eurodice Skrevet 25. april 2009 #18 Skrevet 25. april 2009 Hvorfor det? På min dialekt er det et helt nøytralt ord, på lik linje med kone... For meg er kjerring et skjellsord, likeså madammen. Det har nok forskjellig betydning i de enkelte dialekter.
absinthia Skrevet 25. april 2009 #19 Skrevet 25. april 2009 som sakt, det går mye forskjellige meninger. vi vet ikke om det er fakta. men si meg: hva er det som er mer risiko med en gutt? det skal da ikke ha noe si på kjønn? er liksom det vi er inne på. Vi vet fakta. Tror du at fødselslegene og jordmødrene mikser med tallene eller ser feil på gutter og jenter? Det er for øvrig det samme i store deler av dyreverdenen.
Gjest Lily1 Skrevet 25. april 2009 #20 Skrevet 25. april 2009 Hvorfor det? På min dialekt er det et helt nøytralt ord, på lik linje med kone... På min dialekt også... jeg sier selv at jeg er kjerringa til XXXXX når jeg presenterer meg. Men på en måte kan jeg forstå trådstarters syn, hvis det er slik at han tenker som enkelte menn jeg kjenner... Jeg kjenner menn som har følt at det er mye mer ansvarsfullt å oppdra en datter enn en sønn fordi de antar at døtre behøver å beskyttes for så mye mer enn en sønn ville behøvd... Det finnes bl.a fedre som ikke tør skifte bleie på jentene sine, fordi de er redde for å bli anklaget for overgrep. De er bekymret for voldtekt og andre overgrep... de erbekymret for om døtrene finner seg gode partnere, redde for mishandling fordi de anser at døtrene ikke klarer forsvare seg i samme grad som sønnene kan... Hvis det er slike bekymringer trådstarter har, kan jeg forstå det, men.... (personlig synes jeg det er en temmelig gammeldags holdning)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå