Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest gjerst
Skrevet

gjest her igjen. Var bare inne og så på Lego sine sider. Der ligger det nesten 1500 må biter du kan kjøpe løst. Sett gjennom der???

• 2 år senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Jonny Post
Skrevet

Jeg ville ha limt sammen hoveddelene på de største legoskipene/husene. Snakker av 25 års lego erfaring. Hvis ikke hovedelene blir limt sammen forsvinner de bare i havet av alt lego.

Selvsagt er poenget med lego å bygge oppigjen det som blir ødelagt... men da sier jeg som ole brumm: ja takk begge deler. Lim de viktigste delene, kjøp mer lego - så beholder du husene/skipene/m.m. i tillegg til å la barna dine kunne bygge nye ting på/i tillegg til de større prosjektene.

Enkelte ting vil aldri bli bygd oppigjen hvis det ikke delvis blir limt.

Skrevet

Hei

ÅÅÅÅ kjenner meg sånn igjen... Jeg kommer til å bruke lim på små deler jeg ja!!! Min sønn vil bygge det opp, og leke med det.. Når det går i stykker blir det bare liggende.. Så lim vil nok jeg bruke ved neste opplegg ja.. Har så mye fly, helikopter og gud vet hva i kasser som ikke blir brukt... Hva lego synes om det er meg likegyldig, og det er ikke bare bare å få lego til å sende deler.. Tro meg, vi kjøpte noe Harry Potter her som det manglet deler på, jeg måtte låne fra de andre poser og skrive opp til sist hvilke deler jeg manglet osv, eller bytte inn der jeg kjøpte pakken som var gjort på en ferie..

Viktigste er jo at barna leker med dette og kan bygge det om og om igjen om det er det de liker :)

Skrevet

gjest her igjen. Var bare inne og så på Lego sine sider. Der ligger det nesten 1500 må biter du kan kjøpe løst. Sett gjennom der???

Takker for tipset der jeg å... aldri hørt om den siden jeg, ikke når jeg snakket med de engang

Skrevet

For noen år siden - kanskje 5 - fikk eldstemann en stor , flott og dyr Lego-borg av sine besteforeldre! Gjett om gutten var glad. :Nikke:

I dag ligger borgen i flere deler og kan ikke bygges opp igjen for små, vitale deler mangler til borgen...:(

Nå har mellomsten begynt å leke skikkelig med Lego og ville gjerne bygge opp borgen...det slipper han nå;)

Og delene som mangler er ikke "vanlig" legoklosser som evnt. kunne erstattes med andre i andre farger...nei, spesialdeler, selvfølgelig!!

Mellomsten fikk til 6-årsdagen sin nå et Lego Pirates-skip! Stor, flott, dyr greie!

Nå ønsker jeg å lime store deler av skipet, slik at den kan lekes med uten at små deler ramler fra hverandre. Det mener pappaen i huset er i mot Legos filosofi - og det er jeg forsåvidt enig i...

men er ikke det bedre enn at skipet etterhvert bare ligger i en haug med all annet lego og ikke kan gjenbygges...??

Tenkte ikke lime hele skipet, men de misnte, viktige delene, men ikke slik at den ikke kan brukes.

F.eks vil jeg ikke lime fast ting som skal kunne roteres eller bevege seg på en eller annen måte...

Synspunkter?

Hilsen en mamma som er lei av spesial-lego som bare kan brukes til én ting...:(

PS. Da jeg lekte med lego for hundre år siden ;) var jo hele meningen at man skulle kunne bruke delene til hundre forskjellige ting!

Jeg er motstander av å lime lego, de små delene kan helt sikkert brukes til en duppeditt eller noe på et fantastisk byggverk som er laget ut av fantasien

Skrevet

Hmmm...så sint da gitt!

Hva vet du om barna mine har orden i sakene sine eller ei? ;)

De har 3 kasser med lego, og jeg vet flere som har forsøkt å "lære" barna sine å ha spesial-lego i egne esker, men det går ikke! 3 egne barn og et utall venner på besøk... Skal jeg "lære" og passe på ALLE barna som er innom lego-kassene...? ;)

Nei, det har jeg innsett at er umulig, ja... :Nikke:

Én ting er å la eldre barn sortere, men du får meg ikke til å tro at 4-6 åringer følger det hjemme hos deg...:riste:

Og ja, det er det som er trist med lego-utviklingen, synes jeg. Det er så mye spesial-lego som bare passer til akkurat den serien... Og fantasi? Nei, det er det færre barn i dag som har enn da jeg var liten på 70-tallet! Fantasien strekker seg lite utover bruksanvisningen til pakken du kjøper.

Ja, rent bortsett fra noen legobiler (om du har hjul!), kanskje et hus, eller liknende...

Snakker av erfaring hjemme hos oss og hos de fleste vennene våre! :)

Jeg er ikke enig i at barn ikke har fantasi , såklart blir først den bruksanvisningen man får prøvd ut . Men så blir klossene noe helt annet . Alt mellom himmel og jord . Det er iallefall min erfaring med min sønn (10 år ) og hans kammerater . Også liker jeg og å bygge da :)

• Liker 1
Skrevet

Har vært inne på tanken selv, for alle figurene vi har kjøpt er strødd og oppløst i "1000" biter. MEN så begynte barnet mitt å bruke fantasien sin og sette sammen egne biler, figurer osv. og da er det ikke så farlig med alle tusen bitene plutselig. Syns det er viktigere enn at alt skal være ferdig og oppstilt.. da blir det ikke mer lek med lego.

• Liker 1
Skrevet

Mi erfaring med duplo/lego er at det som er meininga å bygge, ikkje blir bygd, men alt mogleg anna ;) Slik var det med meg sjølv og syskena mine då me var små, og slik er det med ungane mine no.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...