Gå til innhold

Vondt nederst i magen..


Gjest Unknown

Anbefalte innlegg

Gjest Unknown

Jeg har så sinnsykt vondt nederst i magen!

Men jeg klarer ikke å finne ut nøyaktig hvor å hva som gjør vondt..Har prøvd siden 8 i dagtidlig å gå på do, men det hjelper ikke..å jeg tror ikke det er bekkenet..

Kjenner ut som menssmerter som er kjempevonde på en måte, men på en måte ikke det heller...vansklig å forklare!

Er det noen som har kjent sånn før? Hva kan det være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Unknown

Ingen som har hatt noe som lignet engang? :tongue:

Har tatt en paracet nå, og det verste er borte..

Men kan det være kynnere? Skal ikke de gå over?

Endret av Unknown
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg hadde sterke menslignende smerter fra ca uke 5 - 10, men det ser ut som det har gitt seg nå (er i uke 11). Det var relativt sterke smerter. Legen sa det var normalt, og at det skyldes at livmoren utvider seg. Jeg vet ikke om det er vanlig å ha det senere i svangerskapet, men hvis du er usikker bør du kanskje høre med legen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Tenkte å ringe legen på mandag om det ikke gir seg, regner med at det ikke er noen som tar telefonen i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Det er i alle fall noe som paracet kan kurere :)

Men da lurer jeg på hvor mange slike jeg kan ta? Skal man ikke være litt forsiktig med medisin?

Har tatt en i halv2 tiden, også en ny nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt uforklarlige vondter i magen har jeg stadig vekk, det hadde jeg sist også. Hender jeg får stikkinger og "menssmerter" innimellom. Det er helt vanlig, og ikke farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så sinnsykt vondt nederst i magen!

Men jeg klarer ikke å finne ut nøyaktig hvor å hva som gjør vondt..Har prøvd siden 8 i dagtidlig å gå på do, men det hjelper ikke..å jeg tror ikke det er bekkenet..

Kjenner ut som menssmerter som er kjempevonde på en måte, men på en måte ikke det heller...vansklig å forklare!

Er det noen som har kjent sånn før? Hva kan det være?

Det høres jo overhodet ikke bra ut at du har smerter som minner om "kjempevonde menssmerter"! Spesielt ikke ettersom du er gravid.

Om jeg var deg hadde jeg oppsøkt en lege så fort som mulig. Jeg ville personlig mistenkt urinveisinfeksjon. Og det er IKKE bra å gå med ubehandlet, spesilet ikke som gravid.

Ikke for å skremme deg, men jeg hadde selv vært redd om det var meg det gjalt.

Endret av -Alvildebrud-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Hmm..Jeg tror jeg ser det an til i morgen i alle fall..Akkurat nå er det ikke så gale, men så har jeg jo tatt paracet da!

Men må en ikke tisse hele tiden visst det er urinveisinfeksjon da? Jeg må igrunn ikke noe oftere på do enn vanlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo,vil tro at man som regel behøver å gå på do oftere ja.

Men, akkurat det der med UVI er litt skummelt da man går gravid ettersom mange av symptomene kan bli "skjulte". Og bakteriene er ikke å spøke med.

Uansett! Du skal ikke ha så vondt i magen at du trenger å ta smertestillende når du er gravid. Det er tydligvis noe som ikke er som det skal. Det kan være fullstendig uskydig, men det vet du ikke før du har sjekket det.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg må ikke spesielt ofte på do når jeg har UVI. Får bare skikkelig vondt.

Endret av Miley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Får vell bare møte opp på legekontoret mandag med urinprøven i hånden da :)

Så får jeg i alle fall svar på hva det var/er..om det går over eller ei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde menssmerter som kom og gikk i hele svangerskapet, til tider kjempevondt!

Jeg har også hatt UVI som har gjort kjempevondt nederst i magen, men det var en annen type smerte.

Du kan ta ganske mye Paracet selv om du er gravid, ihvertfall det som står bak på pakken. Jeg hadde senebetennelse når jeg var gravid og det eneste jeg kunne ta var Paracet og jeg fikk beskjed om å ta en ganske høy dose, mener det var 8 tabletter i døgnet.

Hvis det går over med en Paracet så er du heldig, for det er en lav dose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får ofte en sånn smerte hvis jeg har drukket mer enn et par små glass med cola/pepsi osv.. Tror det har med koffeinen å gjøre.. Får ikke det når jeg drikker annen brus uten koffein.. Da får jeg såpass vondt at jeg må legge meg ned, klarer ikke å stå engang.. Men har sluttet å drikke det siden jeg fant ut hva som gjorde det ;)

Har også fått mildere varianter uten å ha drukket koffein, men jeg har vært hos legen siden jeg begynte å få dette, og jeg blir sjekket for uvi hver gang jeg er der, og det var ikke det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Jeg er ganske sikker på att det ikke kan være koffeinen som har gjort det, for det drikker jeg så å sei ikke noe av :)

Men i dag har jeg ikke kjent noe vondt!

Kommer til å ringe legen i morgen, bare for å høre hva det evt. kan ha vært :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...