Gå til innhold

Abort

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei jeg lurer på hvordan det er å ta abort? emosjonelt å fysisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan man reagerer på å ta abort kommer nok ann på deg selv som person og omstendighetene rundt.

Jeg tok abort når jeg var 19 år. Jeg var sammen med barnefaren men viste at vi ikke kom til å være sammen så veldig mye lengre.

Jeg var absolutt ikke klar for å få barn, og hvertfall ikke med han.

Har aldri angret

Men vet jo om folk som sliter med avgjørelsen i flere år etterpå

Skrevet

Tror det er få ting som er så individuelle som hvordan man har det etter en abort. Fysisk er det riktignok mye felles, men det psykiske varierer. Noen er sikre både før og etter, andre får seg en smell etterpå, noen tenker over dette resten av livet. Jeg tok medisinsk abort, hadde en "grei nok" erfaring med det (smertene var overkommelige, det var ekkelt, men ikke traumatisk osv), angrer heller ikke (det var mange ting jeg trengte å ordne opp i, som ville kunne preget barnet veldig negativt om jeg IKKE hadde gjort det, dessuten skjedde det mye i perioden etterpå som gjorde meg lettet over å ikke ha barn..), men har sørget en periode og har fortsatt ikke avklart med meg selv om jeg faktisk kunne ønsket meg barn eller absolutt ikke innen rimelig tid osv, akkurat det er litt vanskelig. Men mange av de tankene hadde jeg før også.

Skrevet

Jeg vaar hele tiden sikker på hva jeg ville gjøre,og har heller ALDRI angret, men jeg har det vondt ofte uansett. Tenker på det hver dag... Men vet selv at jeg på ingen måte kan eller vil ha barn nå, og ikke vil jeg være gravid heller. Men jeg tenker ofte på hvor mange mnd jeg ville vært på vei nå osv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...