Gå til innhold

noen som kan hjelpe meg?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_kristine_*
Skrevet

håper noen her har masse erfaringer å dele med meg :) kunne selvfølgelig fått meg en legetime, men i frykten for å "dumme" meg ut prøver jeg her. så får jeg heller se om svarene her får meg til å bestille en time. er jente på 33 år. 84 kilo, 172 høy

gjør det enkelt. en liste over mine symptomer:

- vektøkning på tross av slanking. slanker meg på grete roede vis meg kaloritelling og trim. føler jeg har kontroll der. tok av meg 18 kilo, men gikk opp 4 på tross av fortsatt opplegg. så nå veier jeg det samme som jeg gjorde for et år siden. frustrerende!!

-hard mage konstant!!

-mye hodeverk. føler meg svimmel og helt "tappa". kvalme.

-uregelmessig hjerterytme. hjertet hopper over slag eller tar noen ekatra. gjør meg uvell

-diverse kramper i kroppens muskler. leamus i ansiktet

-konstant trøtt og mangel på energi.

-lysømfintlig. har endel regnbuehinnebetennelser i øyene.

-sprekker i munnvikende

-problemer med hukommelsen. plutselig glemmer jeg ord eller hele

taleemner.

ellers kan jeg si at jeg får perioder hvor jeg fryser mye. får ofte spørsmål om ikke jeg er varm på grunnlag av alt tøyet jeg har på hehehe. hvilepulsen min er også veldig lav. 48-50

er dette noe jeg burde gå til lege med? er lei av å aldri føle meg helt i slag.

takker for svar jeg evnt vil få :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig,symptomene minner veldig om problemer med stoffskifte.

Dra til legen å få tatt noen blodprøver ;)

Skrevet

Jeg vil også anbefale deg å gå til legen. God bedring. :-)

Skrevet

Gå til legen. Yoga er generelt bra til å behandle diffuse plager det er vanskelig å kategorisere ved at det gjenoppretter generell balanse i kroppens systemer

Gjest Gjest_kristine_*
Skrevet

jeg er nesten litt redd for å gå til legen...itilfelle han sier at det ikke er noe galt... for jeg føler meg ikke bra, men jeg er ingen hypokonder..er jeg??

har hatt en ille dag i dag, men må jo gjøre mitt beste for barna. og husarbeid gjør ikke seg selv....ihvertfal ikke når jeg sovner på sofaen..

Skrevet

Du høres ikke ut som noen hypokonder - du har helt konkrete symptomer som hver for seg kanskje virker diffuse, men som sammen peker i retning stoffskifte som andre her sier. Er absolutt verdt å sjekke hos legen! Dessuten er det jo ofte sånn at selv om det viser seg at det man går til legen med ikke er kjempealvorlig, livsfarlig og invalidisende, er det veldig greit å finne ut hva det er - man kan til og med ofte få hjelp.

Gjest Sandbekken
Skrevet

Om så legen mener det ikke er noe så ikke gi deg!

Moren min har nettop kommet ut av en kamp med helsevesenet, hun hadde samme plagene su du nevner, pluss noen ekstra.. Da hu endelig slo igjennom hos den tredje legen hu var hos og fikk takk prøver fant de ut at hun hadde kjempelavt stoffskifte!

Så, ts.. ikke gi deg om du møter noen teite leger. Stå på og krev prøver!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...