Gå til innhold

eggløsning

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_lilla_*
Skrevet

Det sies jo at kvinnen har mest lyst på sex når hun har eggløsning.

Men det jeg lurer på er om jeg er litt unormal. Jeg har aldri lyst på sex når jeg har eggløsning. Jeg er faktisk mest kåt etter at jeg har hatt det. Litt før også.

Vi prøver å bli gravide her.Men jeg skulle så gjerne ønske at babyen ble til når begge hadde lyst på en måte. Når det er litt lidenskapelig og godt.Når jeg har eggløsning så kan jeg ikke tenke meg sex engang. Jeg kjenner når jeg har det så jeg vet.

Er jeg kanskje fra en annen planet? Veldig unormal?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du testet i tillegg? Det kan jo hende at smertene kommer rett i forkant av EL, og ikke akkurat i det "magiske øyeblikket" hvor egget løsner. Det er uansett mulig å bli gravid ved å ha samleie før EL, og i løpet av døgnet etter.

Jeg tror heller ikke det er unormalt å ikke ha lyst hvis EL forbindes med vondt og at man generelt føler seg litt py.

Gjest Gjest_lilla_*
Skrevet

Akkurat 14 dager etter siste dag med mensen får jeg vonde og hovne bryster, oppblåst mage. Dette varer helt til jeg får mensen, men smertene avtar fram til da.

Og akkurat 14 dager etter at jeg får vondt får jeg da mensen. Fra mensen og fram til eggløsning er da jeg har mest lyst på sex.Men jeg har som oftest også lyst på sex når smertene avtar litt, litt før mensen kommer. Jeg har ikke tatt noen eggløsningstest.Det er mulig du har rett i at det sikkert er pga smertene.

Og siden det er akkurat på dagen 14 dager etter mens kan jeg sikkert ha litt sex dagen før eller noe?hehe :)

Skrevet

Sædceller kan normalt leve i 3 døgn i skjeden. I enkelte tilfeller så lenge som 5, så sex før EL kan fint resultere i barn.

Normal lutealfase er fra 12-18 dager, så du kan faktisk ha EL før eller etter dag 14 i syklus, selv med en 28 dagers syklus som er stabil. Faktisk vil kvinner med den mest stabile og klokkefaste syklus, måtte påregne at 1-2 sykluser i året er litt annerledes. Enten ved forsinket EL, litt tidligere EL, eller manglende EL.

Uansett, så blir rundt 80% av aktive prøvere gravide innen det første året de prøver, så du har gode sjanser for å bli gravid innen rimelig tid. Dersom det skulle gå et år uten at noe skjer, til tross for aktiv prøving, er tiden inne for å gå til legen.

Lykke til i prøveprosessen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...