Gå til innhold

De kastet alt han eide


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skjønner at folk kan gjøre feil, men dette er jo helt..

Og så den regninga på toppen? Når ble det så dyrt og få tømt og vasket en leilighet egentlig? Det finnes flyttebyråer som gjør sånt, jeg tror neppe det koster bortimot to hundre tusen... dette er bare helt utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ingen ting på at de kastet alt, jeg tror de stjal det.

Hvem kaster en flatskjærm for eksempel, eller aksjebrevet for huset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ingen ting på at de kastet alt, jeg tror de stjal det.

Hvem kaster en flatskjærm for eksempel, eller aksjebrevet for huset?

Jeg er enig i at de antageligvis har forsynt seg selv, og ikke kastet de tingene.

Synes veldig synd paa denne mannen som har vaert til behandling for aa faa et bedre liv, og saa kommer han hjem igjen til noe saant :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ingen ting på at de kastet alt, jeg tror de stjal det.

Hvem kaster en flatskjærm for eksempel, eller aksjebrevet for huset?

Jeg ser heller ikke bortifra at de har forsynt seg av varene.

Dette er ren utnytting av en ressurssvak person. Det virker som de har gamblet på at eksrusmisbrukere og folk med psykiske problemer er så tafatte og forvirrede at de faktisk godtar å betale i dyre dommer etter at de har rundstjålet dem.

Tragisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner at folk kan gjøre feil, men dette er jo helt..

Og så den regninga på toppen? Når ble det så dyrt og få tømt og vasket en leilighet egentlig? Det finnes flyttebyråer som gjør sånt, jeg tror neppe det koster bortimot to hundre tusen... dette er bare helt utrolig.

Å vaske/rydde en leilighet full av søppel etter en som har vært psykisk syk kan være en helt jævlig jobb. Du aner ikke hvor mye søppel og gammel dritt som kan hope seg opp i løpet av kort tid, væske som trekker ned i gulvet, ting som gror fast, ofte urin/aføring grist inn mellom flisene på gulvet, dyr som lever i gammelt boss og skitner klær, larver og makk i eksrementer som ligger i seng og sofa, gamle matrester osv. Det er overhodet ikke rart at det blir dyrt.

Det er dessverre ikke veldig sjelden at sosionomer må hjelpe klienter med å rydde opp i helsefarlige leiligheter, kanskje du har en vegg i vegg som du ikke vet om før byrået står på døra? Poenget er at dette bokstavlig talt er en drittjobb, og det koster penger. Det er selvfølgelig uheldig at mye av tingene hans gikk på søppeldynga, men sannsynligvis var en del av det i atskillig dårligere forfatning enn det han mener selv. Det er tross alt han som har lagt kasoset, og selv om han har fått hjelp mener jeg det er rett at han skal betale. Ikke mange firma som tar på seg denne typen oppdrag heller, så jeg tviler på de hadde tjent noe særlig på å legge det ut på anbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jo verken du eller jeg eller noen andre hvordan det egentlig så ut i den leiligheten da, men eieren synes jo det er merkelig at de bestemte seg for at absolutt alt han eide og hadde var søppel.

Jeg tenker nesten litt sånn at de som ble satt på jobben så for seg at eieren var død, vi tømmer leiligheten og sender regninga som sikkert går til dødsboet... men det er ren og skjær spekulasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...