Gå til innhold

operere vekk cyste

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei dere kloke jenter

jeg skal operere vekk en cyste på eggstokken snart. Og det jeg lurer på er om det vil ha noe påvirkning på min syklus i etterkant? operasjonsdagen er et par dager før mensen. vil alt være som normalt etter operasjonen og at jeg får mensen som vanlig. Eller blir det kluss med syklusen en stund etterpå?

lurer da vi gjerne vil hoppe i køya å lage barn så fort dette er ferdig :jepp:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Mona_*
Skrevet

Du skal sikkert ha lapraskopi kan jeg tenke meg. Du skal jo info i forkant om det er dagkirugi du skal eller legges inn. Jeg har tatt lapraskopi og det kan bli litt kluss med mensen etterpå, men det er nok veldig individuelt.. De roter jo inni der. Synes du skal snakke med de på sykehuset når du kommer der hva du kan forvente. Hvis du skal ha åpen kirugi tar det jo en god stund før du er ok igjen.

Skrevet
Du skal sikkert ha lapraskopi kan jeg tenke meg. Du skal jo info i forkant om det er dagkirugi du skal eller legges inn. Jeg har tatt lapraskopi og det kan bli litt kluss med mensen etterpå, men det er nok veldig individuelt.. De roter jo inni der. Synes du skal snakke med de på sykehuset når du kommer der hva du kan forvente. Hvis du skal ha åpen kirugi tar det jo en god stund før du er ok igjen.

Det er dagkirurgi, hjem igjen samme dag. Lege sa til meg at jeg ville være så god som frisk igjen rett etter. Men Glemte å spørre om dette med mensen og eggløsning - har akkurat fått igjen mensen og stabil syklus etter en SA i vinter - og det ville være så kjipt om det skal begynne å klusse igjen... Noen som har erfirng etter en sånn operasjon??

Skrevet
Det er dagkirurgi, hjem igjen samme dag. Lege sa til meg at jeg ville være så god som frisk igjen rett etter. Men Glemte å spørre om dette med mensen og eggløsning - har akkurat fått igjen mensen og stabil syklus etter en SA i vinter - og det ville være så kjipt om det skal begynne å klusse igjen... Noen som har erfirng etter en sånn operasjon??

Hva er forresten forskjellen på åpen kirurgi og dag kirurgi?

Skrevet

Åpen kirurgi så åpner de deg opp mye mer, og da må du ligge på sykehuset noen dager. Ved lap (kikkehullsoperasjon) så er det bare noen små snitt og du kan komme hjem samme deg. Vær klar over at du kan få luftsmerter som sitter i skuldrene etter en lap. De blåser nemlig luft i buken for å se bedre.

Har du normale sykluser nå? De fleste med cyste® på eggstokkene har gjerne litt tull med syklusene pga cystene. Så når de brennes bort så blir som regel syklusene også bedre. Jeg ville ha spurt gynekologen som skal gjøre operasjonen om hvordan syklusen din blir etterpå, om du kan forvente mensen til normal tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...