Gå til innhold

Øyebetennelse

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Gjesten_*
Skrevet

Ja, overskriften sier vel sitt.

Jobber på småbarnsavdeling og føler meg fryktelig smittsom og plaget av betennelse på øyet i dag... lurer på om jeg i det hele tatt burde gå på jobb?!

Ungene skal ikke i barnehage når de har øyebetennelse, men det er jo litt annerledes med oss voksne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I vår barnehage sender vi ikke hjem barn med øyebetennelse lenger! Foreldrene får beskjed om å begynner å dryppe når de kommer hjem.. Ingen krav til dette lenger faktisk.. Fikk vi beskjed om ihvertfall... Selvom det er både smittsomt og "vondt".. :roll:

MEN.. Har du vondt av denne øyebetennelsen og det er forferdelig plagsomt, sånn at du tror du ikke klarer å gjennomføre dagen din på jobb, så skal du selvfølgelig være hjemme.... Man skal ikke jobbe når man er syk! :klemmer:

Skrevet

Jeg hadde blitt dritsur om mitt barn ble sendt hjem fra barnehagen med øyekatarr (de blir det i barnehagen vår) med øyekatarr hvis det gikk en voksen rundt med det. NEI - du skal IKKE gå på jobb om barnehagen din har den praksisen.

Når man har startet behandling med antibiotika er det noe annet og jeg synes den karantenen man praktiserer er overdrevet - men samme regel må selvsagt gjelde både voksne og barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...