Gjest Gjest Skrevet 23. april 2009 #1 Skrevet 23. april 2009 Jeg er plaget med irritable tykktarm, og har mye opplåst mage. Varierer litt mellom å ha løs og hard mage, og nå er jeg plaget med sistenevnte. Har ikke hatt avføring på opptil 5 dager, og vurderer å kjøpe avføringstabletter i morgen for å "løse opp" systemet. Noen som vet hva disse avføringstablettene heter? Finnes det kun ett merke?
Gjest Lamia Lenis Skrevet 23. april 2009 #2 Skrevet 23. april 2009 Jeg vet om Dulcolax i hvertfall. Og vet at de virker. Men bruk dem kun når du MÅ. Jeg har brukt dem en del ganger, og de virker flott! Det gjør VONDT, men det er verdt det
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2009 #3 Skrevet 24. april 2009 Jeg er plaget med irritable tykktarm, og har mye opplåst mage. Varierer litt mellom å ha løs og hard mage, og nå er jeg plaget med sistenevnte. Har ikke hatt avføring på opptil 5 dager, og vurderer å kjøpe avføringstabletter i morgen for å "løse opp" systemet. Noen som vet hva disse avføringstablettene heter? Finnes det kun ett merke? Vel, du kan jo bare velge en annen løsning enn avføringstabletter...svisker/ sviskesaft er veldig bra for magen. ^^ Lakris også. Og maltekstrakt. Laxoberal er avføringsdråper som fungerer etter 5-12 timer, og da får du alt ut for å si det sånn. Microlax er i tubeform og virketid er 15 minutter. Det kan lønne seg med to tuber. Se her
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 24. april 2009 #4 Skrevet 24. april 2009 jeg har brukt duphalac fordi jeg får jæ... vondt i magen av dulcolax og pursennid. Ellers er jeg veldig plaget med magen så jeg fikk et råd om å spise Ingers Rugbrød. Dette kjøpes på bakeri eller du lager selv. Litt klissete inn i, men verdt det. Du må drikke mye vann til dette!
Gjest Gjest_kristine_* Skrevet 24. april 2009 #5 Skrevet 24. april 2009 jeg har brukt duphalac fordi jeg får jæ... vondt i magen av dulcolax og pursennid. Ellers er jeg veldig plaget med magen så jeg fikk et råd om å spise Ingers Rugbrød. Dette kjøpes på bakeri eller du lager selv. Litt klissete inn i, men verdt det. Du må drikke mye vann til dette! gå på helsekosten og kjøp noe som heter "oxytarm plomme". helt naturlig og fungerer!
mofie Skrevet 1. juni 2009 #6 Skrevet 1. juni 2009 avføringspiller kan man få veldig magesmerter av. Vet det er 'gammelt' kjerringråd, men jeg syntes det hjelper veldig og spise svisker. er ikke så glad i svisker, men tvinger i meg 3-4 stk om dagen, og det hjelper!
venus_ Skrevet 1. juni 2009 #7 Skrevet 1. juni 2009 Om du ikke har hatt avføring på 5 dager bør du kjøpe klyster. Da burde det komme ut i løpet av ca 10 min. Duphalac som blir nevnt over her tror jeg er litt for seint for deg. Det er en væske som har samme effekt som å spise fullkorn, og vil ikke hjelpe før i løpet av et par dager.
Gjest Tips og råd Skrevet 1. juni 2009 #8 Skrevet 1. juni 2009 Sliter med det samme som deg, trådstarter, og mine tips er som følger: Gå på apotek og kjøp følgende: Mikrolax klyster for å få løst opp umiddelbart. Jeg har alltid liggende en tube eller to hjemme. De kommer i pakninger på fem eller ti. Bør ikke brukes over lengre tid. Toilax avføringstabletter. Dette har jeg også alltid liggende hjemme i tilfelle. Følg bruksanvisningen, men ikke bruk over tid. Duphalac er en væske du kan blande i drikke. Jeg tar 10-30 ml pr dag, og blander i et glass juice, eller yougurt, eller vann. (Brukes ved behov) Frukt og fiber tyggetabletter. En terning hver kveld med et glass vann. (Brukes ved behov.) Benefiber: To teskjeer i et glass vann morgen og kveld. Brukes daglig. Fibertilskudd. Disse fem produktene bør du ha i ditt hjemmeapotek. Benefiber brukes daglig, det andre litt mer ved behov. Hvis jeg ikke har vært på wc på et par dager, bruker jeg Frukt og Fiber samt Duphalac. Avføringstabletter og Microlax klyster bruker jeg kun hvis det stopper helt, og har det hjemme som en nødhjelp etter et par jævlige episoder hvor det satt bom fast, og jeg ikke hadde noenting, og måtte be en nabo om å kjøre til apoteket for meg. For å slippe det samme igjen har jeg alltid liggende i reserve. Etter jeg begynte med Benefiber daglig, (og Duphalac og Frukt og fiber ved behov) har det ikke stoppet helt opp noe mer. Men jeg må alikevel ha noe liggende i reserve i tilfelle. Forstoppelse er fryktelig vondt. Lykke til. (Ser startinnlegget er noen dager gammelt, men kanskje andre trenger disse råd.)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå