Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har begynt å bruke en del kyllingkjøttdeig, men synes det er fryktelig lite smak i den. Har i krydder, men finner ikke den rette smaken. Hva slags krydder bruker dere å ha i?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs vel på hva du bruker kjøttdeigen til :) Vi har gått helt over til kyllingkjøttdeig og syns det smaker herlig :)

Skrevet

Jeg bruker vanligvis Blackboy Grillkrydder og PEPPER! Pepper er fantastisk! Er blitt helt avhengig:)

Men hvilke kyllingkjøttdeig pleier du å kjøpe? Den på Rema 1000, Solvinge som den heter, anbefaler jeg ikke. Den er kanskje billig, men at mattilsynet gir fabrikken bøter for dyremishandling(kyllinger som blir skåldet levende) slukker appetitten min i hvertfall... Jeg stoler IKKE på fabrikker som ikke klarer å følge lover og regler. Smaken er også en god grunn til å ikke spise den, en skulle tro de strødde hønsedrit over kjøttdeigen før de pakket den. Usj:S

Skrevet

vi bruker kyllingkrydderet fra hindu, masse av det ;)

Og chili eller curry eller hva som helst annet vi føler for. Men kyllingkrydder, altså. Mye av det.

Skrevet

Kyllingkrydder tandoori er kjempegodt. Står i krydderhylla i vanlige butikker.

Gjest nextlife
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt greia med kyllingkjøttdeig. Den smaker lite og ingenting, er uappetittlig, og har en konsistens som våt papp. Når den i tillegg krydres ihjel med ulike krydderblandinger som for det meste består av salt må vel en eventuell sunnhetsgevinst være borte? :klø:

Gjest Mea Culpa
Skrevet
Jeg skjønner ikke helt greia med kyllingkjøttdeig. Den smaker lite og ingenting, er uappetittlig, og har en konsistens som våt papp. Når den i tillegg krydres ihjel med ulike krydderblandinger som for det meste består av salt må vel en eventuell sunnhetsgevinst være borte? :klø:

Selv om du syns den smaker lite og ingenting saa er det noen av oss som syns den smaker godt. ;) Og man trenger heller ikke bruke masse salt for aa faa mer smak. Chili, hvitloek, pepper, carry og diverse urter gir ogsaa smak.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Hvilket krydder jeg bruker avhenger av hva jeg skal bruke kylligkjøttdeigen til, men stor sett så bruker jeg: hvitløk eller chilli (rå) og salt og pepper. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...