sonoa Skrevet 23. april 2009 #1 Skrevet 23. april 2009 Kor i alledager får eg tak i det? Har leitt og leitt, men på dei fleste butikker så veit dei ikkje eingong kva eg snakkar om. Grønnkål i Bergen, vil ha!
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2009 #2 Skrevet 23. april 2009 Kinsarvik har ofte grønnkål. Men akkurat nå er det nok ikke den beste tida på året.
sonoa Skrevet 23. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. april 2009 Hmm. dei har fersk då? Eg har faktisk gått og leitt i frysedisker, trudde det var der eg fekk tak i :o Har Kinsarvik frysedisk? Må hugse å sjekke Takk!
Gjest Frosk Skrevet 23. april 2009 #4 Skrevet 23. april 2009 (Jeg vet om en hage like utenfor Bergen der de som regel har grønnkål hele vinteren... Du kan få adressen mot et lite gebyr...) Neida. Men ok, ja grønnkålsesongen er vel på høsten - da skal det være mulig å finne fersk grønnkål i butikkene. Blir vel verre nå, vil jeg tro.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2009 #5 Skrevet 23. april 2009 Hmm. dei har fersk då? Eg har faktisk gått og leitt i frysedisker, trudde det var der eg fekk tak i :o Har Kinsarvik frysedisk? Må hugse å sjekke Takk! Ja, grønnkålen er fersk. Men ikke akkurat nå, som regel. Grønnkålen sås ganske tidlig, begynner å høstes om sommeren, og så ganske langt utover vinteren, ofte til januar (den står like grønn midt i frosten). Men nå er vi altså midt i mellom fjorårets og årets avling, kan en si. De har frysedisk på Kinsarvik, forresten, men neppe med grønnkål i. Har du bil, kan du evt også se etter grønnkål på gårdsutsalget på Stend.
sonoa Skrevet 23. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 23. april 2009 (Jeg vet om en hage like utenfor Bergen der de som regel har grønnkål hele vinteren... Du kan få adressen mot et lite gebyr...) hrhr Ja, grønnkålen er fersk. Men ikke akkurat nå, som regel. Grønnkålen sås ganske tidlig, begynner å høstes om sommeren, og så ganske langt utover vinteren, ofte til januar (den står like grønn midt i frosten). Men nå er vi altså midt i mellom fjorårets og årets avling, kan en si. De har frysedisk på Kinsarvik, forresten, men neppe med grønnkål i. Har du bil, kan du evt også se etter grønnkål på gårdsutsalget på Stend. Stend ja, det var lurt. Har ikkje bil men er innom dyreklinikken sånn dann og vann. Trudde faktisk grønnkål var eit "frysedisk produkt" eg da. Har leita mellom den frosne spinaten og rosenkålen :D Der ser vi kor mykje eg veit.
Scheherazade Skrevet 23. april 2009 #7 Skrevet 23. april 2009 Jeg har sett fersk grønnkål på Kjøttbasaren. Ellers er det en av tingene vi ofte får i grønnsaksabonnementkassen vår fra Finnegården på Voss. Men det er nok sant at det ikke er helt sesong nå.
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2009 #8 Skrevet 24. april 2009 Jeg bor ikke i Bergen, men her i byen har Helios grønnkål. Men bare i sesongen, og den er, som flere nevner, ikke nå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå