Gjest Gjest Skrevet 23. april 2009 #1 Del Skrevet 23. april 2009 Han har KNUKKET beinet?? Går det an å skrive det? Er det ikke rettere å skrive KNEKT? Men har sett at noen skriver knukket, det syns jeg er litt komisk :gjeiper: Har aldri hørt noen si det heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 23. april 2009 #2 Del Skrevet 23. april 2009 Knekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest knekt Skrevet 23. april 2009 #3 Del Skrevet 23. april 2009 Har knekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 23. april 2009 #4 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Knekt eller knekket, selv om hjernen min gjerne VIL at det skal være knukket. Tror det er endel som sier det, antageligvis fordi det heter brukket. Endret 23. april 2009 av Pingting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 23. april 2009 #5 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) å knekke, knakk, knekket el. knekt (enig i at det er et verb man lurer litt på) Endret 23. april 2009 av hjertesukka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 23. april 2009 #6 Del Skrevet 23. april 2009 Der trampet jeg nesten i klaveret, gitt. Ville sagt "knukket" eller "knekt". Takk for at dere reddet meg fra fremtidige "språkblemmer". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MRN Skrevet 23. april 2009 #7 Del Skrevet 23. april 2009 Muntlig så hadde jeg sagt knukket (knôkke'). Men da hadde jeg nesten skamma meg etterpå for å ha sagt et så dialektisk ord. Så det heter nok "knekt", ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2009 #8 Del Skrevet 24. april 2009 "knekki" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå