Gå til innhold

Betre død enn homofil


Hedlo

Anbefalte innlegg

De fleste fikk med seg saken om Arnfinn Nordbø som fikk beskjed fra nære om at det hadde vært bedre om han var død enn homofil. Han ble stengt ute fra miljøet sitt, og familien ville ikke ha noe særlig med han å gjøre. Dette skjedde kun fordi han stod frem som den han er, homofil.

I dag kom boka hans ut, ei bok som helt sikkert er verdt å få med med seg. Tabloid skal ta opp saka i kveld kl. 18.55.

Vi lever i 2009, det skulle man til tider ikke tro, spesielt når det gjelder enkeltes holdninger og manglende vilje til å forstå hva homofili er. Det er skremmende at folk risikerer å bli utstøtt av egen familie, venner, arbeidsmiljø, og at de også blir slått ned på åpen gate. Noen blir også satt fyr på. Noen trenger virkelig å bli røsket litt opp i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skremmende å møte slike holdninger generellt -og enda verre når det kommer fra sine nærmeste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og samtidig får Monsen Fritt Ord for sin generalisering og meget ukloke ord om homofile og barn..

For en verden vi lever i. Og dette skal liksom være 2009?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_laila_*
Og samtidig får Monsen Fritt Ord for sin generalisering og meget ukloke ord om homofile og barn..

det må du utdype

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og samtidig får Monsen Fritt Ord for sin generalisering og meget ukloke ord om homofile og barn..

For en verden vi lever i. Og dette skal liksom være 2009?

Ja, det er helt uforståelig. Lurer på om hun hadde fått prisen dersom hun hadde byttet ut homofili i kronikkene sine og erstattet det med svarte, eller muslimer, innvandrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Neppe. Da hadde hun jo vært diskriminerende, må vite, og slikt er vel egentlig ikke lov her i landet...

:klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjeste Blondie65
:ler: Neppe. Da hadde hun jo vært diskriminerende, må vite, og slikt er vel egentlig ikke lov her i landet...

:klø:

For meg må Monsen gjerne mene at månen er en myglet ost istedenfor en måne. Men jeg forventer ikke at hun får fysikk prisen for å mene noe kontroversielt om månen.

På samme måte må hun gjerne få mene det hun vil om homofile, barn, familier osv. men det kvalme er at hun har fått "fritt ord prisen". Manglet de interessante kandidater i år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva en måtte mene om homofili,så er det vondt å høre at noen ønsker sønnen sin død fremfor at han er homofil... Håper disse foreldrene har tenkt over den konsekvensen det må ha for sønnen at de har sagt noe sånt.

Greit nok at det kan være vanskelig for mange å takle,men de kan da umulig mene at de heller ønsket han død..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste fikk med seg saken om Arnfinn Nordbø som fikk beskjed fra nære om at det hadde vært bedre om han var død enn homofil. Han ble stengt ute fra miljøet sitt, og familien ville ikke ha noe særlig med han å gjøre. Dette skjedde kun fordi han stod frem som den han er, homofil.

I dag kom boka hans ut, ei bok som helt sikkert er verdt å få med med seg. Tabloid skal ta opp saka i kveld kl. 18.55.

Vi lever i 2009, det skulle man til tider ikke tro, spesielt når det gjelder enkeltes holdninger og manglende vilje til å forstå hva homofili er. Det er skremmende at folk risikerer å bli utstøtt av egen familie, venner, arbeidsmiljø, og at de også blir slått ned på åpen gate. Noen blir også satt fyr på. Noen trenger virkelig å bli røsket litt opp i.

Ingen ønsker seg vel et barn med et handikap som dette,men ingen har heller rett til å plage en slik sønn eller datter.Det er trist nok i seg selv at noen skal forledes til en slik praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ønsker seg vel et barn med et handikap som dette,men ingen har heller rett til å plage en slik sønn eller datter.Det er trist nok i seg selv at noen skal forledes til en slik praksis.

Forledes???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk så vondt i hjertet mitt da jeg hørte om hva foreldrene til denne kjekke pene gutten hadde sagt. Han virka så seriøs og god og snill at det må være alle foreldres ønske og ha en sånn gutt. Men er så glad for at han har funnet seg en kjæreste og at han nå har det godt. Denne religionen er en styggedom og roten til mye vondt og elendighet uti verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ønsker seg vel et barn med et handikap som dette,men ingen har heller rett til å plage en slik sønn eller datter.

Så du mener homofili er et handikap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest oppgitt
Uansett hva en måtte mene om homofili,så er det vondt å høre at noen ønsker sønnen sin død fremfor at han er homofil... Håper disse foreldrene har tenkt over den konsekvensen det må ha for sønnen at de har sagt noe sånt.

Greit nok at det kan være vanskelig for mange å takle,men de kan da umulig mene at de heller ønsket han død..?

Sånn jeg har forstått det så ønsker de virkelig ikke sønnen død. De er glad i han. Men det hadde på en måte vært lettere for de om så var for da visste de at han var i himmelen og hadde det godt. Nå mener de han er på vei til å brenne i helvete pga. hans legning og guttekjæreste. Og de ønsker naturligvis ikke at sønnen skal til helvete. Det er forskjell på dette, men media ønsker kun å få fram at foreldrene ønsket han død, noe som altså er en forvrenging av det de mente.

(At voksne kan tro på sånn forstår jeg ikke helt, men sånn er det altså, og jeg forsvarer ikke foreldrenes handling, men ville forklare misforståelsen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener homofili er et handikap?

Handikap..??!! Ja,det er vel bare en forkvaklet vestlig menneskehet som mener at det er kos med avføring.Hvor gæern kan man bli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handikap..??!! Ja,det er vel bare en forkvaklet vestlig menneskehet som mener at det er kos med avføring.Hvor gæern kan man bli!

Takk for et saklig innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for et saklig innlegg.

Ja,mere avskyelig saklig kan man vel neppe bli enn å si rett ut hva det egentlig dreier seg om.Ikke rart den vestlige kulturkrets går under snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der ligner på Jehovas Vitner behandling av verste sort. Og du skal ikke dømme dine egne barn eller noen andre i det hele tatt. Vi har ikke rollen som dommere, og vi skal ikke agere slik da.

Men da skal jeg ikke bli dømt for å mene at det er unaturlig og ikke tråd med Bibelens ord. Det er kjernefamilien som beskyttes i Bibelen, den som ikke liker det behøver ikke å lese den.

Jeg interesserer meg ikke i biler, og har aldri hatt lappen. Skulle jeg forsøke å få bort sertifikatet slik at jeg kunne kjøre bil lovlig på veien ? Nope.

Da må jeg finne meg i at jeg ikke kan kjøre på veien da, men det fratar meg en frihet til å bevege meg fritt.

Kansje jeg skulle få med meg noen allikevel .......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handikap..??!! Ja,det er vel bare en forkvaklet vestlig menneskehet som mener at det er kos med avføring.Hvor gæern kan man bli!

Siden når begynte homofili å handle om avføring? Ja, jeg skjønner at du tenker på anal penetrering, men det er bare en del av seksuallivet til homofile, ikke hovedfolkuset. Og for ordens skyld: heterofile har også analsex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og samtidig får Monsen Fritt Ord for sin generalisering og meget ukloke ord om homofile og barn..

For en verden vi lever i. Og dette skal liksom være 2009?

Deg om det. Vi lever tydeligvis på to forskjellige planeter.

Nina Karin Monsen uttrykker seg abstrakt, og med rasjonelle resonnement. De i befolkningen som ikke evner å følge dette føler seg bare angrepet og tar det personlig.

Du får bare mene at Monsen generaliserer og uttrykker seg uklokt. Heldigvis har de som har bestemt at hun skal få pris av en annen mening. Jeg gratulerer henne med prisen. Det er en fryd å se og høre kvinner i dette landet som faktisk evner å resonnere på et høyt nok nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...