Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen her som har erfaring med å bo i tomannsbolig? Vi ønsker å kjøpe noe nytt/større, men i det geografiske området vi sikter oss inn mot, er nok eneboligene litt for dyre (iallfall hvis de samtidig skal være ganske OK oppusset). Men jeg har sett flere tomannsboliger jeg har likt godt, og som vi vil kunne betjene lån på ganske greit.

Det jeg lurer på, er om det føles som om man bor veldig tett på fremmede mennesker når man "deler" bolig slik? Vi er ganske private av oss, og har ikke hatt overskudd til å involvere oss voldsomt i naboene (pga sykdom etc). Bor i dag i leilighet i blokk, og det at det er mange flere rundt, gjør på en måte at vi blir litt mer anonyme. På en måte, når det er mange naboer å velge mellom, har det ikke gjort noe at en enkelt husstand trekker seg litt unna. Men i en tomannsbolig blir det kun de to husstandene - håper folk skjønner hva jeg mener!

Lurer også på om det kan bli svært lytt når husene ligger veggivegg. Her i blokka vi bor er det godt isolert, noe høres selvfølgelig, men er en tomannsbolig lydisolert på samme måte som en blokkleilighet er?

Jeg vet selvfølgelig at man både kan ha flaks og uflaks når det gjelder naboer, enten man bor i blokk, tomannsbolig eller enebolig altså!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan bare svare for tomannsboligen vi bor i.. og her er det veldig lytt. Vi har stuen vegg i veg, selv om det er betong i mellom så hører vi _veldig_ godt når de spiller musikk. den eevige dunkinga gjennom veggen, hunden som bjeffer og ungen som gråter. vi er to personer og de er 2+1, om ungen er der. Vi kan også høre dem gå i trappene, siden den også er vegg i vegg. Jeg har vokst opp med å bo i enebolig, dette er mitt første bosted vekk fra foreldre, så kanskje jeg er litt bortskjemt med å ha privatliv?! Men jeg vet i hvert fall at jeg vil bo i enebolig når vi skal kjøpe hus. (vi leier nå)

Men det går jo an å undersøke dette med lyder gjennom vegg. :) Vi har et ganske ungt par på andre siden av veggen, så det har vel noe å si også.

Ellers så trives jeg veldig godt her, vi har separate hager med skillevegg, og har det egentlig ganske privat :)

Gjest Gjest_caroline_*
Skrevet

Vi leier i en tomannsbolig nå og det er helt ok. Jeg ville derimot ikke kjøpt og bodd i en tomannsbolig på lang sikt. Du kommer hele tiden til å ønske noe "eget" og det er nok derfor så mange som bor slik er rastløse og flytter ganske fort på seg igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...