Gjest Gjest Skrevet 23. april 2009 #1 Skrevet 23. april 2009 I dag fant jeg noen laksekoteletter innerst i fryseren som jeg tok opp og tenkte jeg skulle få brukt opp. Vet ikke hvor lenge de har ligget der jeg, men det er nok over ett år. Nå er de halvtint, og nå er de blitt gule og brune i kantene. Så da blir det ikke laksekoteletter i dag likevel, for det ser lite fristende ut. Men jeg trodde mat kunne holde så lenge helst i fryser, jeg. Hvor lenge holder den da?
Gjest Vestlandslefsa Skrevet 23. april 2009 #2 Skrevet 23. april 2009 På min fryseboks vises det en oversikt over hvor lenge div matvarer holder seg i fryseren. Og på fisk står det 3måneder. Vil tru at den kan ligge litt lenger men etter 1 år hadde jeg vært litt skeptisk.
Gjest Gjest_havfruen_* Skrevet 23. april 2009 #3 Skrevet 23. april 2009 Laks er en fet fisk med mye fett som harskner. Den tåler derfor ikke å fryses så lenge som en mager fisk som f.eks. torsk.
mia83 Skrevet 23. april 2009 #4 Skrevet 23. april 2009 Den ørreten som vi fisker selv spiser vi i løpet av 8-9 måneder toppen. Ellers har vi opplevd at den har mistet mye smak og blitt blekere i fargen.
Strix Skrevet 24. april 2009 #5 Skrevet 24. april 2009 Når den har begynt å se ut som du beskriver hadde jeg nok ikke spist den, men ellers pleier jeg å gå etter utseende på fisken og luktesansen min
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå