Gjest Vestlandslefsa Skrevet 23. april 2009 #1 Skrevet 23. april 2009 Begynte i natt, jeg kunne ikke legge meg på siden uten at rommet begynte å snurre. Har gått i hele dag og følt meg kvalm og svimmel. Viss jeg snur hodet mitt til sides forsterkes kvalmen og svimmelheten. Det føles som jeg er sjøsjuk eller veldig fyllesyk (til info har jeg ikke vert ute på båt eller drukket eller lignende ) Hadde det slik i fjor sommer også. Da varte det i noen dager før det forsvann. Men har ikke spurd legen om det siden det forsvant av seg selv. Er det noen som har opplevd noe lignende??
Gjest plz Skrevet 23. april 2009 #2 Skrevet 23. april 2009 du har kanskje jernmangel. Veldig vanlig. Piller faes paa apoteket.
angeleyes Skrevet 23. april 2009 #3 Skrevet 23. april 2009 Jeg ville tatt en tur til legen. Det er flere ting som kan føre til vedvarende svimmelhet. Jeg har hatt noen slike perioder selv som kommer av at blodtrykket faller.
Gjest Wacmoc Skrevet 23. april 2009 #4 Skrevet 23. april 2009 Jeg er også sånn, bare veldig ofte. Er utrolig ekkelt, og du bør ta en tur til legen. Jeg blir sånn pga jeg spiser lite, har jernmangel, lav blodprosent og lavt blodtrykk. Så ja.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2009 #5 Skrevet 23. april 2009 Jeg hadde det slik i vinter. Ble så svimmel at jeg ikke kunne fokusere og knapt nok bevege meg oppreist. Alt gikk rundt, uansett stilling. Lå mye på siden, byttet side meg gjevne mellomrom. Etter noen dager gikk det litt bedre, klarete å fokusere litt, kunne sitte i kortere perioder. Ble gradvis bedre av meg selv. Etter en drøy uke var jeg så og si bra igjen men ganske sliten. Gikk ikke til lege selv, da jeg var på det verste, fryktet innleggelse. Men var hos han da det var over. Han som meg regner med at det var det som kaller "virus på balansenerven". Det vil si at noen krystaller i øret kommer ut av posisjon og må få komme på plass igjen. Jeg mistenkte dette selv da jeg var dårlig, derfor ingen panikk, har opplevd at andre i familien har hatt det.
Theia Skrevet 23. april 2009 #6 Skrevet 23. april 2009 Hvis du har stramme hals- og nakkemuskler kan det gjøre deg svært svimmel. Jeg gikk nesten en måned og følte meg fyllesyk og uvel, og følte at hodet hang etter resten av kroppen hele tida. Jeg går til akupunktur for andre årsaker, men hun satte et par nåler i halsmusklene mine. Etter en behandling fosvant svimmelheten i fem dager, og fikk ny behandling i dag. Muskelene var mye mindre stramme, så regner med at svimmelheten er borte for godt denne gangen.
Gjest Vestlandslefsa Skrevet 24. april 2009 #7 Skrevet 24. april 2009 Tusen takk for gode svar Har bestillt time hos legen no så får sjå kva som kjem ut av det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå