Gå til innhold

Trening og kosthold hånd i hånd


Blåmor

Anbefalte innlegg

Må ha et sted å skrible ned tanker, søke motivasjon og ikke minst holde oversikt over matinntak og trening. Begynte på South Beach fase 1 i dag, og er ved godt mot foreløpig.

Trening:

mandag: kort sykkeltur (lite terreng)

tirsdag: sykkeltur i 1 t 44 min, forbrent 737 kcal

onsdag: kondisjon/styrke intervall, 60 min, forbrent 590 kcal

torsdag: kort sykkeltur 40 min, forbrent 321 kcal

Mat:

torsdag: 2xeggmuffins, røkt kalkunskinke med kyllingkremost, perletomat og agurk inni, 2x agurkskive med kyllingkremost og perletomat, vann, Yo'Plait bringebæryoughurt (0% sukker, 0% fett)

Oppdateringer følger.

Endret av Blåmor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Blåmor - jeg hekter meg på her for å følge med deg.

Jeg er i gang med min andre runde på SB og er kjempefornøyd - det er bra mat, masse mat og gode resultater. Bare gled deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Blåmor - jeg hekter meg på her for å følge med deg.

Jeg er i gang med min andre runde på SB og er kjempefornøyd - det er bra mat, masse mat og gode resultater. Bare gled deg :)

Så deilig at vi er flere! Har fått inntrykk av at SB ikke er den mest kjente dietten, men etter å ha lest om mange ulike, tror jeg det er SB som er lettest for meg å følge. Det er vel i grunn ikke nødvendig å føre ned alt jeg spiser, men er jo ålreit å se hvordan kroppen reagerer på det ulike jeg spiser, og da er det greit å ha det skriftlig.

Har nettopp bakt en stor porsjon med eggmuffins, og har grønnsaksquiche i ovnen. Utrolig flott at jeg har noen å støtte meg til, som i tillegg har vært igjennom det tidligere! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er absolutt ikke mest kjent nei, så det er mange som forveksler det med Atlins eller ketolyse eller whatever, men for meg syns jeg den fungerer veldig bra fordi den ikke er så ekstrem.

Eggmuffins? Hm... Har du oppskrift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, her må jeg følge med, om jeg får lov! :sjenert: Aldri hørt om den South Beach-tingen før, men nå skal jeg lese litt mer om den. Høres jo bra ut det dere sier, så. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er absolutt ikke mest kjent nei, så det er mange som forveksler det med Atlins eller ketolyse eller whatever, men for meg syns jeg den fungerer veldig bra fordi den ikke er så ekstrem.

Eggmuffins? Hm... Har du oppskrift?

Nettopp, jeg klarer ikke ekstreme dietter, da sprekker jeg etter et par dager (eller samme dagen :sjenert: )

Eggmuffins laget jeg slik:

12 egg (både plomme og hvitte)

5-6 vårløk i tynne skiver

3-4 champignonger i terninger

6 skiver kalkunskinke

krydder etter eget ønske

Visp sammen egg og krydder i et litermål (så blir det lett å helle oppi formene). Jeg brukte oregano, basilikum, salt og pepper, men her kan du selvfølgelig ta oppi akkurat hva du vil. Skjær og kutt opp vårløk, kalkunskinke og champignon. Putt det tørre i bunnen av hver form, og fyll på med "eggerøre" etterpå, ca 3/4 fullt.

Jeg brukte både plate med muffinsformer (altså en plate i aluminium el lign som har 12 hull til røre - vanskelig å forklare gitt :fnise: ). Den bør smøres med formfett. I tillegg hadde jeg 12 små papirformer som jeg glemte å smøre, noe som ikke anbefales! Jeg får dem ut, men de må skrapes ut. De fra den faste formen ble mye bedre. Litt uklare mengder, jeg fulgte en oppskrift som skulle gi 24 muffins, men det ble ikke nok. Det spørs jo også hvor mye innhold du vil ha i muffinsene. Du kan jo bytte ut grønnsakene med noe annet hvis du liker det bedre. Håper det var greit forklart. Lykke til :kokk:

Har en følelse av at jeg kommer til å bli utrolig lei egg i løpet av disse to ukene! Grønnsaksquichene ble forøvrig veldig gode, det er oppskrift på dem i boka til Agatston hvis du har den?

Forøvrig tung i hodet, vet ikke om det er fordi kroppen ikke har fått noe sukker eller om jeg har spist for lite. Kyllingfilet med blomkålmos til middag i dag :spise:

Hei, her må jeg følge med, om jeg får lov! :sjenert: Aldri hørt om den South Beach-tingen før, men nå skal jeg lese litt mer om den. Høres jo bra ut det dere sier, så. :jepp:

Selvfølgelig er det bare å følge med! Koselig å ha deg her inne. Har jo ikke gått på SB mer enn noen timer, men dette er definitivt noe som virker overkommelig. :velkommen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He, he - en kan fort tro en blir lei egg ja, men jeg syns ikke det er noe problem. Nå er jeg nok ekstremt glad i egg fra før da...

Jeg skal ha ytrefilet av svin med tomatbønner til middag. Yum! Tusen takk for oppskrift - dens akl prøves ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så høy i hatten i dag, har gått fint, men nå er det fredag, jeg er småsulten og kjei. Har lyst på sukker!!!!!!!!! Har tatt et glass med sjokolademelk (O'boy uten sukker), så får det være utskeielsen i dag. Dette er reneste Temptation Island for meg. Får finne på noe annet å gjøre i stedet :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skeiet ut med 1 1/2 glass rødvin i går, fy på meg!! :rope: I dag derimot er det tilbake til gamle gode vaner. Spiste uhyre god middag da, moussaka som var fase 1-tilpasset. NAM :wow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begynner på fase 1 nå til uken, "gleder meg"! Virker spennende i grunn :)

Hva pleier du å ha til middag? Gruer meg mest til frokost og lunsj, er kjempeglad i knekkebrød..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende ja, men gud som det krever at viljestyrken er tilstede! Hvert fall hos meg! Jeg synes frokost er vanskeligst, det blir mye egg. Jeg savner brød veldig!

Har ikke gått på det så veldig lenge, men til middag har vi hatt:

- kyllingfilet med blomkålmos og grønnsaksquiche

- moussaka (uten poteter og hvor hvit saus var laget av cottage cheese og litt lettrømme)

- svinefilet med hummus, linseragu og stekt sopp og løk (vårløk, hvitløk, gul løk stekt i balsamicoeddik)

- koteletter med hummus, brokkoli og tzatziki

I morgen blir det grillspidd med diverse fisk og grønnsaker, senere i uka har vi planlagt hamburger av karbonadedeig uten brød, men med annet tilbehør,

samt kyllingsuppe og laks med agurk- og dillsaus.

Når søtsuget melder seg har jeg spist Läckerol (de i rosa esker), Extra, cottage cheese med kanel, drukket Pepsi Max eller ricotta med mokka. Lykke til, håper vi kan følge og støtte hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikkert rar, men middag syns jeg er det minste av problemene - og jeg savner egentlig ikke brød så veldig heller - nå er jeg ferdig med fase 1 i morgen egentlig, så da kan jeg spise litt karber igjen, men jeg har tenkt å holde meg på ca fase en ei uke til - men kanskje unne meg en fase 2 godbit i ny og ne.

Middag for meg: Fisk av div slag med grønnsaker til, svinefilet med wokgrønnsaker, biff med saus og grønt, flintstek med fettet kuttet vekk og salat osv osv. Godt alt sammen.

Jeg er dessuten utrolig glad i bønner og spiser hermetiske bønner til alt mulig. kjempegodt som tilbehør til koteletter f.eks.

Tips for den søtsugne:

Jeg har funnet ut at de har karbofri sukkertøy på apoteket, det finnes dessuten kjeks på velassorterte supermarked med bare 2,4 karber pr stk - de smaker litt kunstig, men det er greit nok når du føler søtsuget.

Et godt tips er å sørge for å være mett - altså heller spise et par ost og skinkeruller (kalkunrullader heter de i boka) for å fylle magen litt. Da blir ikke suget så stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner at det verste søtsuget er borte, nå er det lysten på brød og knekkebrød som er sterkest! Er så greit å ta seg en brødskive når man har det travelt, samt til frokost. Jeg er drittlei egg allerede, hvert fall eggmuffinsene. I morgen blir det eggerøre og røkelaks, og på onsdag egg og bacon :wow:

Gikk på vekta i dag, og den viser minus to kilo :bolledeig: Det går riktige veien! Blåmann har også gått ned to, enda vi drakk :vin: både fredag og lørdag :sjenert: Men rødvin er jo sunt det sunneste av alkohol vi kan drikke i alle fall :Nikke: I dag blir det grillspidd med fisk og grønnsaker til middag.

Forresten, roastbeef er vel lov, Suzy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Matinntak hver dag gikk vel ikke helt bra (edit: i forhold til å skrive det inn her altså). Har gått opp igjen 400 g :kjefte: Men håper det er bare pga at jeg har veid meg til litt ulike tider. Trening mandag, i dag, i morgen og søndag håper jeg gjør at de 400 g forsvinner, og gjerne en del til. Vi holdt på å gi opp i dag, men nå har jeg et "brød" i ovnen bakt på linfrø, valnøtter, hasselnøtter, egg, bakepulver, smør (Lett Vita), salt og en dæsj fløte. Håper det likner nok til at vi har frokost den neste uka, da tror jeg mye er løst. Merker ikke så mye på kroppen, føler meg litt oppblåst bare. Trodde det skulle være omvendt jeg? :klø: Det begynner å lukte godt her, bare 15 min igjen i ovnen! Håper jeg :sjenert:

Hvordan går det med dere andre SB-ere?

Endret av Blåmor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint med meg i allefall - bortsett fra at jeg har dørmt at jeg har sprukket og spist et lass iskrem i natt :ler:

Jeg gikk opp igjen nesten en kilo fra en dag til en annen jeg og nå er jeg snart nede igjen her, så du må nok bare regne med litt opp og ned. Har stått veldig stille denne uka (dvs jeg har gått ned igjen den kiloen jeg spratt opp så brått), men jeg håper å runde en hel kilo ned til innen uka.

Har prøvd noen herlige frokostpannekakesaker fra SB-boka, men de er basert på eggehviter og det kan man jo bare ikke drive med hver dag, så jeg tror jeg skal forsøke en variant med hele egg - bare ikke spise dem så ofte.

Nok en lang helg med en sjokoladeleskende kjæreste i hus kan bli en prøvelse, men det har gått fint så langt, så jeg skal nok fikse det igjen :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "offisiell" måledag i morgen men snek meg en tur i går og viste -700 gram :) Og da har jeg bare vært på dette i to dager, så er ganske utrolig..

Frokost og lunsj blir også min største utfordring.. Er glad i egg, men liker de best varm, og med masse tilbehør.. Håper kaviar er lov i fase to.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet skikkelig gode lavkarbo rundstykker - en stor takk til ei som heter Benedicte på et lavkarboforum :)

Her er de:

Benedictes lavkarbo rundstykker

50 g mandler (2,25 g karbo)

60 g linfrø

ca 100-150 g soyaproteinpulver (0,20 g karbo)

5 ss (ca 75 g) mager kesam (2,20 g karbo)

150 g cottage cheese (2,25 g karbo)

3 ss kruskakli (ca 2,00 g karbo)

3-5 ss olivenolje

4 egg

1 ss bakepulver

totalt ca 600 g deig totalt 8,9 g karbo

Totalt ant karbohydrater per 100 g= 1,4

Knus mandler og linfrø til de er mos. Ha i resten av

ingrediensene og rør om.

For en jevnere røre sørg for at cottage cheesen også er most, for å unngå

klumper i deigen.

Dette skal bli en seig deig (tilpass

mengden av proteinpulver så den blir seig). Bruk

en spiseskje til å forme rundstykker på en plate

med bakepapir.

Steikes på 175 grader i ca 20 minutter.

Disse er så lavkarbo at de kan du spise med god samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...