Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har søvnproblemer i perioder og legen har skrevet ut imovane, men når jeg tar det hender det at jeg våkner etter fire timer. Jeg svimer av og våkner brått. Så ba jeg legen skrive ut vallergan, men jeg er jo helt i tåka og er trett omtrent hele dagen derpå.

Jeg kan sove lenge, gjerne tolv timer sammenhengenede, våkner og er oppe noen timer og sover tre, fire timer midt på dagen. Må legge til at jeg er sykemeldt nå, jobber kun 50 prosent og er halvt ufør. Jeg prøver å være i aktivitet men er konstant trett.

Er det en vanlig bivirkning av vallergan eller trenger jeg bare ekstra mye søvn akkurat nå? (pga et virus jeg hadde, samlivsbrudd i tillegg og en eks som ikke gir seg, såtr på døra dag og natt, heldigvis ikke daglig, men var ille en stund)

Men vallergan virker jo så jeg sover godt og lenge, men for lenge...

Finnes det alternativer? Slik det er nå fungerer jeg ikke.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_hm_*
Skrevet

Er det mulig å ta en mindre dose?

Skrevet
Er det mulig å ta en mindre dose?

Hmm... mindre dose når jeg bare tar en tablett og det står på pakningen at jeg kan ta opp til fire? !!

Jo, jeg er ganske liten, men å dele en stk vallergan er ikke lett. Pillen er liten og er ingen delestrek på den. Men jeg kan jo la være å ta det, for å si det konkret så tar jeg det ikke hver kveld.

Men har tatt det hver kveld etter at jeg fikk det for en uke siden, og utfallet er at jeg er en søvngjenger, i en tilstand hvor ikke engang kaffe hjelper.

Noen med andre erfaringer?

Hvorfor jeg må ha noe å sove på? Det er ikke hver kveld, men jeg har alltid slitt med søvn. Kan jeg være deprimert uten å vite det?

Vet at depresjon kan føre til tretthet.

Men nå ville jeg ikke prate om depresjon, men om vallergan.

Gjest Gjest_hm_*
Skrevet

Hvor mange mg er det i den tabletten som du tar? Kanskje det finnes mindre doser, altså tabletter med mindre mg. Da kan du kanskje ta dem i stedet for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...