mimifin72 Skrevet 23. april 2009 #1 Skrevet 23. april 2009 Er det noen som har erfaring med onigiri? Jeg har veldig lyst til å lære meg å lage. Trenger alle slags tips Takk!
MarianneE Skrevet 23. april 2009 #3 Skrevet 23. april 2009 Hurra for google!! http://www.shejapan.com/jtyeholder/jtye/li...i/onigiri1.html
mimifin72 Skrevet 24. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 24. april 2009 Hurra for google!! http://www.shejapan.com/jtyeholder/jtye/li...i/onigiri1.html Takk, Marianne! Jeg fant denne også.men jeg tenkte mer som hva jeg kan bruke i Norge. F.eks. hva slags ris, hvor kjøper man nori og hva man fyller med.
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2009 #5 Skrevet 24. april 2009 Takk, Marianne! Jeg fant denne også.men jeg tenkte mer som hva jeg kan bruke i Norge. F.eks. hva slags ris, hvor kjøper man nori og hva man fyller med. Japanerne bruker en spesiell sort ris, men du kan bruke jasminris eller muligens grøtris også. Det viktigste er at risen er klebrig, slik at du kan forme den. Nori får du tak i på de litt bedre supermarkedene, eller på innvandrerbutikker. I Japan fyller de ofte med pickles, tunfisk på boks, stekt kylling (gjerne med majones, for å få litt fuktigere konsistens) eller råtne soyabønner. Det siste kan du droppe hvis du ikke synes det høres noe særlig ut Det er uansett ikke særlig mye fyll det er snakk om, bare en liten kjerne i midten.
mimifin72 Skrevet 25. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 25. april 2009 Japanerne bruker en spesiell sort ris, men du kan bruke jasminris eller muligens grøtris også. Det viktigste er at risen er klebrig, slik at du kan forme den. Nori får du tak i på de litt bedre supermarkedene, eller på innvandrerbutikker. I Japan fyller de ofte med pickles, tunfisk på boks, stekt kylling (gjerne med majones, for å få litt fuktigere konsistens) eller råtne soyabønner. Det siste kan du droppe hvis du ikke synes det høres noe særlig ut Det er uansett ikke særlig mye fyll det er snakk om, bare en liten kjerne i midten. Takk!! Nå har jeg laget min første onigiri! Kjøpte sushi-ris og nori på en innvandrerbutikk. Risen ble veldig god, blanda litt gulost mens den var varm for å holde den fast. Fylte med spinat som jeg hadde laget på forhånd. Tok litt nori og surret det rundt, og spiste med wasabi og soyasaus! Det ble kjempedigg! I går kveld bestilte jeg onigiri former fra Japan. Det kostet bare 40 kroner for 10 stk.
skrue Skrevet 25. april 2009 #7 Skrevet 25. april 2009 Takk!! Nå har jeg laget min første onigiri! Kjøpte sushi-ris og nori på en innvandrerbutikk. Risen ble veldig god, blanda litt gulost mens den var varm for å holde den fast. Fylte med spinat som jeg hadde laget på forhånd. Tok litt nori og surret det rundt, og spiste med wasabi og soyasaus! Det ble kjempedigg! I går kveld bestilte jeg onigiri former fra Japan. Det kostet bare 40 kroner for 10 stk. Link til der du kjøpte fra?
mimifin72 Skrevet 25. april 2009 Forfatter #8 Skrevet 25. april 2009 Link til der du kjøpte fra? www.jbox.com
MarianneE Skrevet 28. april 2009 #9 Skrevet 28. april 2009 www.jbox.com morsom side! Likte godt HelloKitty riskokeren litt nede på sida. Det hadde vært noe, det!
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2009 #10 Skrevet 28. april 2009 Tror ikke det er noe jeg vil servere i et fjortisselvskap Eller et i familieselvskapet med mange gamle som sikkert ikke vet hva det er Men når det kommer til alt, så er det vel jeg som er fjortisen, i hvertfall noe voldsomt kofferttenking på meg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå