lillesky Skrevet 23. april 2009 #1 Skrevet 23. april 2009 I leilighetn min har jeg to store vinduer. Det ene er i stua, det andre på soverommet. På soverommet må jeg ha noe som holder sola litt ute, for morgensola kommer rett i ansiktet mitt på morran... Det trenger ikke være lystett. Selve vinduet er 1m bredt og 170 høyt, Med karmen inni er det 110X180 og utenpå (dvs. gardinmål) er 120X200. Vinduskarmen er dyp. Jeg mener at siden jeg bare har to vinduer så tette (selv om de ikke er i samme rom), så bør det matche. Tenkte på persienner, men vinduene er så høye at Kid ikke hadde lange nok (stoppet på høyde 160). Men nå ser jeg ar Jysk har opp til 220. Der har de Bredde: 100 cm, Lengde: 220 cm. Eller må jeg ha 110? Usikker... Tenkte på hvite aluminium, er ikke det mest praktisk med tanke på fargevalg ellers? Fant en leilighet med en stilig løsning, for oss med høye vinduer. Hva synes dere? Noen gode tips, dere med langt vinduer?
Gjest Gjest_Merete_* Skrevet 23. april 2009 #2 Skrevet 23. april 2009 Hei! I.o.m. at vinduene er i forskjellige rom, så skjønner jeg ikke hvorfor du må ha like gardiner i vinduene? Er jo kjedelig hvis man måtte det i alle hus fordi vinduene var like i alle rom På soverommet kan du velge noe som heter Duette. Her har du mange forskjellige farger å velge i. Du kan selvsagt også velge noe slikt i stuen din, men dette er jo veldig avhengig av interiøret ditt. Personlig liker jeg godt panellengder. De er lette å bytte ut, og kan skiftes ut året rundt uten så mye styr. Enkle gardinlengder i tynt stoff er også noe som er helt ok. Ellos har jo ekstremt mange varianter. Her kan du ta pynte med forskjellige bånd i perler/skjell o.l. Skal du skygge mot innsyn, så kan jo linken som du sendte være noe. Ellers så er ingen fan av persienner. De samler støv som bare av det, er ikke veldig dekorative. Men dette er jo smak og behag. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2009 #3 Skrevet 23. april 2009 vi har samme type vinduer som deg og har valgt lameller. er superfornøyd med det, ser også veldig stilig ut
lillesky Skrevet 23. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. april 2009 Tusen takk for gode råd, Merete! Er artig å se ting man ikke har sett før, sånn som de Duette. Grunnen til at jeg helst vil ha like, er fordi jeg synes det er pent utenfra med like gardiner, men det spiller jo egentlig ingen rolle, siden det er jeg som bor inne og ser gardinene. Jeg har kun to vinduer, men de er til gjengjeld stoooore. På soverommet vil jeg skjerme for innsyn og sol (men det behøver ikke være lystett). I stua vil jeg skjerme for innsyn. Jeg ønsker ikke bruke for mye penger på det heller, siden jeg ikke kommer til å bo her for evig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå