Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva mener du BDSM er? En mote, en selskapslek eller en legning?

Jeg mener det er en slags mote.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legning eller fetish.

Hos meg heller det trolig mer mot legning. Kan huske BDSM relaterte sexfantasier fra jeg var svært ung (langt under 10 år), og det virker som om det er noe som bare er der.

Skrevet

Selvfølgelig er det ikke en mote. Hvor får folk slike absurde meninger fra? Det er en seksuell legning.

At det kan virke om om det er en mote for tiden har ingenting annet å gjøre med at det har blitt mer "stuerent", og at mest sannsynlig flere prøver det i en eller annen grad nå enn for 20 år siden. Det betyr at det eneste som får blitt en mote er å være nysgjerrig på, eller prøve, det.

BDSM får ikke blitt en mote mer enn homofili får blitt det. Enten har man legningen i en eller annen grad eller så har man den ikke. Man "får" den ikke fordi andre har den.

Skrevet

Men jeg tror kanskje noen prøver ut denslags (ikke denslags som negativt) fordi det er blitt stuerent, og man da tør se hvor ens egne grenser går, på en annen måte enn når det var mer "umoderne"

Skrevet

Ja, det tror jeg nok. Jeg forsøkte vel å si noe sånt også, tror jeg. Men det er ting man fort merker om man tenner på, helt uavhengig av "moter".

Skrevet

Jeg tror nok at mange blir nysgjerrig på å prøve dette når det nå som dere sier er blitt mer stuerent.

Men det som skjer er at det nå finnes mange menn som sier at "jeg er dominant" fordi de liker å ha litt styring eller syns det er spenende å daske litt.

Derfra til det å være ekte dominant som en legning er et hav....

Tror det fint kan skilles mellom BDSM og krydder/lekenhet :-)

Skrevet

Har aldri hørt om det. Hva er det forkortelse for?

Skrevet

For meg er det ikke "mote" ihvertfall, men noe jeg ikke kan leve uten i et forhold... Har også visst om denne siden av meg siden begynnelsen av tenårene.

Håper bare de snart fjerner det fra WHOs liste over psykiatriske diagnoser.

Skrevet
Har aldri hørt om det. Hva er det forkortelse for?

http://no.wikipedia.org/wiki/Sadomasochisme

BDSM står for Bondage, Disiplin, Sadisme, Masochisme (DS står for mange også som Dominans and Submission) :)

SSS er det viktigste for en BDSM'er: sikker, sunn og samtykkende.

Gjest Gjest_monica_*
Skrevet

Det er selfølgelig en legning. Jeg har hatt denne legningen helt siden barndommen, men visste ikke at det var en bdsm legning før jeg kom i 20-årene. Det var da jeg forstod at jeg var ikke alene om dette og at jeg endelig kunne sette et navn på det. BDSM miljøet er lite og lukket. Det er ytterst få som er åpne om denne legningen til venner og familie, men i den senere tid er det flere som eksperimenterer med en del som kan knyttets opp mot bdsm. Flere har stått frem i media og prøvd å gi folk et innblikk i denne fantastiske verdenen.

Jeg er stolt av legningen min og glad for at jeg får leve ut den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...