Gå til innhold

Smerter i armene


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk akutt senebetennelse i den ene overarmen for noen uker siden. Var hos legen og fikk resept på betennelsesdempende/smertestillende og beskjed om å bruke armen minst mulig i 1 uke. Ble bedre av det.

Nå sliter jeg med smerter i begge armene. Mange bevegelser er vonde for albuene, jeg blir fort sliten i skuldrene og musklene i skuldrene verker hvis jeg "jobber høyt" med armene en liten stund. Nakken er også blitt veldig vond/øm og jeg er øm rundt håndleddene.

Bør jeg oppsøke lege igjen ? Eller er det noen andre som er bedre ? Kiropraktor, fysioterapaut, ostepat, akupunktør, massasje ?? Er det noen henvisninger som jeg bør spørre om hvis jeg oppsøker lege ? Noen som har erfaring med en medisin eller behandling som virker ?

Vil gjerne bli fort bra og føler at legen ofte skriver ut resept og gjerne vil dytte på meg en sykemelding....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan be om henvisning til i hvert fall kiropraktor eller fysioterapeut, vet ikke med de andre yrkesgruppene. Bedre det enn å oppsøke dem selv om betale mye mer :) Du kan også be om henvisning til en mer spesialisert lege, eller til røntgen om dere tror det kan være en utglidning e.l. Akupunktur er nok mest smertelindrende og kanskje avspennende vil jeg tro, men det kan jo være effektivt det også. Massasje kan hjelpe, men vil kanskje gi ganske kortvarig effekt med mindre du vet det er konkrete årsaker til plagene dine, som er mulige å fjerne ved egen hjelp. Hvis dette er stressrelatert kan du finne ut mer om stressmestring, det finnes endel kurs - innen flere slags retninger. Hvis det skyldes arbeidsstilling kan det være lurt å be om råd for tilrettelegging hos en fysioterapeut eller ergoterapeut, kanskje?

Hva som hjelper er egentlig litt vanskelig å si, med slike plager kan det være veldig individuelt hva som er årsak og hva som hjelper. I beste fall kan en behandler som er feil for deg si noe om hvorfor og hva slags behandler som KAN hjelpe, man må prøve og feile litt kanskje. Jo mer du vet om årsaken til at dette har skjedd nå, jo lettere er det kanskje å finne rett behandling.

Skrevet

Litt obs. Senebetennelse skal ikke gnus på \ masseres. Da kan det bli værre.

Har senebetennelse og betennelse i noe slimposegreier i ene skuldra. Synes det hjelper med å legge på kuldeputer for å lindre smerter.

Var hos fysioterapaut og fikk noen øvelser hos han, det har hjulpet en del. Men det kommer tilbake ved belastning (har en skade hvor ben gnisser mot hverandre og sperrer for sirkulasjon i skuldra også)

Undersøkelser du kan ta er å forlange MR av skuldren, for å se hva som er problemet.

Event. fysioterapitrening. Men vær nøye på å undersøk om fysioterapauten KAN med slike ting før time. Har desverre erfart selv å få feilbehandling hos fysioterapaut.

Ikke minst veiledning med tanke på å bruke armen riktig for å ikke provosere frem smertene.

Kiropraktor kan du jo ringe til å høre selv om dette er noe de kan gjøre noe med.

Akupunktør kan du og kontakte selv for å høre om de kan hjelpe. Spessielt med lindring av smerter.

(Har fått slik behandling selv, men desverre ikke av veldig langvarig virkning)

Ostepat har jeg ingen kjennskap til selv.

Kjærringråd for smerte er å smøre på noen dråper med peppermynteolje.

Men ikke bruk store mengder, det kan ise og klø litt.

Skrevet
Jeg fikk akutt senebetennelse i den ene overarmen for noen uker siden. Var hos legen og fikk resept på betennelsesdempende/smertestillende og beskjed om å bruke armen minst mulig i 1 uke. Ble bedre av det.

Nå sliter jeg med smerter i begge armene. Mange bevegelser er vonde for albuene, jeg blir fort sliten i skuldrene og musklene i skuldrene verker hvis jeg "jobber høyt" med armene en liten stund. Nakken er også blitt veldig vond/øm og jeg er øm rundt håndleddene.

Bør jeg oppsøke lege igjen ? Eller er det noen andre som er bedre ? Kiropraktor, fysioterapaut, ostepat, akupunktør, massasje ?? Er det noen henvisninger som jeg bør spørre om hvis jeg oppsøker lege ? Noen som har erfaring med en medisin eller behandling som virker ?

Vil gjerne bli fort bra og føler at legen ofte skriver ut resept og gjerne vil dytte på meg en sykemelding....

legg is på stedet. jeg bruker både fysi og kiropraktor. sisye tok nakken pga dette, så låste det seg bak. Hvlke tabl fikk du? det gjør dritvondt. jeg beg med en arm, men nå verker begge og skuuldrene. ikke lett å skrive her nå...

ps,ikke sitt vrf pc, det forberrer det. god natt.

Skrevet
Du kan be om henvisning til i hvert fall kiropraktor eller fysioterapeut, vet ikke med de andre yrkesgruppene. Bedre det enn å oppsøke dem selv om betale mye mer :) Du kan også be om henvisning til en mer spesialisert lege, eller til røntgen om dere tror det kan være en utglidning e.l. Akupunktur er nok mest smertelindrende og kanskje avspennende vil jeg tro, men det kan jo være effektivt det også. Massasje kan hjelpe, men vil kanskje gi ganske kortvarig effekt med mindre du vet det er konkrete årsaker til plagene dine, som er mulige å fjerne ved egen hjelp. Hvis dette er stressrelatert kan du finne ut mer om stressmestring, det finnes endel kurs - innen flere slags retninger. Hvis det skyldes arbeidsstilling kan det være lurt å be om råd for tilrettelegging hos en fysioterapeut eller ergoterapeut, kanskje?

Hva som hjelper er egentlig litt vanskelig å si, med slike plager kan det være veldig individuelt hva som er årsak og hva som hjelper. I beste fall kan en behandler som er feil for deg si noe om hvorfor og hva slags behandler som KAN hjelpe, man må prøve og feile litt kanskje. Jo mer du vet om årsaken til at dette har skjedd nå, jo lettere er det kanskje å finne rett behandling.

Du betaler det samme til de selv om du ikke har henvisning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...