Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 Har en kul under armen, på str. med en ert, som ikke er særlig øm, men ganske fast og har. Den ligger liksom i underhudsfettet og følger med huden når jeg drar i den (ligger løst i forhold til resten av kroppen, vanskelig å forklare). Kan ta rundt den og rulle på den. Vet at jeg må til legen for å få sikkert svar, men ønsker gjerne å høre om andres erfaringer rundt dette. Har lest at kuler som ikke er ømme bør sjekkes og er veldig bekymret... Merket kulen mot slutten av graviditet og nå ammer jeg. Har vel vært der ca. 1 mnd.
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 Det er antagelig en lymfekjertel, og jeg er ganske sikker på at jeg ha lest at så små lymfekjertler regnes som normale. Det at du kjenner den nå kan nok ha sammenheng med graviditet og amming, aktivitet og væske i brystene. Ingen unormale kuler i brystene/brystområdet? Jeg tror ikke du har noen grunn til å bekymre deg, men det kan jo være greit å få det sjekket likevel, særlig om du fortsetter å tenke på dette
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2009 #3 Skrevet 22. april 2009 Eller, hvis den ligger i underhudsfettet er jeg ikke helt sikker på om det er en lymfekjertel, de ligger vel kanskje dypere? Men mulig jeg misforstår. Kan være en fettkul, tett hårsekk e.l. Igjen, undersøk det gjerne hos lege.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå