Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Ina_*
Skrevet

Hei!

Jeg skal ut i en sommerjobb der jeg får lønn etter lønnstrinn. Dette er litt uvant for meg som er vant til å jobbe på timelønn. :)

Er det slik at jeg vil få utbetalt det beløpet som står i kollonnen "per måned" hver måned såfremt jeg jobber 37 1/2 timer i uken? Jeg lurer på det fordi når jeg ganger beløpet som står i kollonnen "per dag" med antall arbeidsdager i mnd så blir det ikke det samme.

Håper noen kan forklare meg dette så jeg kan finne ut hva inntekten min faktisk blir i sommer! På forhånd tusen takk for hjelp! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er nok dessverre ikke til noe hjelp. Men, jeg jobber selv i staten og har lønn etter mitt lønnstrinn. Så trekkes skatt, pensjonsinnbetaling og ymse annet. Blant ymse er blant annet fagforeningskontigent, som man igjen får skattetrekk av. Får overtid når dette er avtalt med leder, som da kommer på toppen av månedslønnen.

Hvis du har lønnstrinnet og hvor mye du betaler i skatt bør du greit finne ut omtrendtlig hvor mye du får ut fra lønnstabellen. Jobber du de timer i uken du skal så får du denne lønnen. Jobber man overtid går dette som oftest på fleksitid (hos oss i alle fall) og da kan man ha litt minus og litt pluss her og der (innen kjernetiden) uten at du trekkes i lønn. Jeg har 60 timer fleks allerede, så får nok det problemet jeg bruker å få.

Og når det gjelder reiseregninger skjønner jeg ingenting av hvordan de regner det ut til slutt..... med alle fradrag og tillegg.

Men i departementet hos oss er det i alle fall veldig ordnings. De ringer og spør, også når de mistenker at man har glemt å fylle inn timer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...