Chakoya Skrevet 22. april 2009 #1 Skrevet 22. april 2009 (endret) Har snakket med en del folk opp gjennom tidene. Når folk har blitt kjærester, forlovet seg, giftet seg, fått barn osv har det endt med at mange mister seg selv og hos noen blir selvtilliten dårligere enn den var da man gikk inn i forholdet. Hos andre er det omvendt. Gir din kjære deg oppmerksomhet som er med på å løfte din selvtillit? For eksempel; Ved å rose deg for ditt utseende & kropp? Fortelle deg at du er fin når du har ordnet deg? Gi deg en ekstra look når du kanskje enkelte ganger har på deg fine klær? Eller er han/hun av typen som sier; nå må du begynne og trene og du må ihvertfall ikke komme over 80 kg! Det liker jeg rett og slett ikke.... Eller kommenterer han/hun alle andre damer/menn om hvor sexy klær dem har på seg, hårfrisyrer osv, og glemmer å gi komplimang til deg? Hvor føler du at du selv er med din selvtillit før du kom i forhold og etter du kom i forhold? Endret 22. april 2009 av Chakoya
Gjest LanaLane Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 Kommer an på humøret hans egentlig. Har han en slapp/stressa dag så sier han ikke noe, jeg kunne sikkert ha stilt opp i fullt catwomankostyme og han hadde sagt "jaja". Samboeren min er en ikke-smisker. Han sier ikke noe med mindre han virkelig legger merke til det og han er ærlig. Han sier ofte hvor deilig han synes jeg er, søt, snill, gir meg klemmer, kyss og oppmerksomhet. Han kan også si (om jeg spør) at "ja,det ser ut til at du har gått opp et par kilo ja", men hjelpes, jeg spurte. Han kan si om ei jente "hun var fin på håret,kan ikke du ordne deg sånn en gang?" Han pakker ikke noe inn, men jeg synes det er bra. Føler selvtilliten min definitivt er høyere etter jeg ble sammen med ham.
Gjest Gjest_moi_* Skrevet 22. april 2009 #3 Skrevet 22. april 2009 var det noe underliggende i dette? ;-) Min selvtillit var atskillid bedre i forrige forhold. Han var mye flinkere til å si at jeg var pen, hadde fine klær, viste liksom at han var stolt av å være med meg! Han kjøpte små gaver til meg, laget noe mat og ville finne på ting sammen med meg.. Reise til Praha, Tallinn, Riga og sånne ting! Min nåværende er flink til å lage mat.. Sier at svart ser bra ut på meg (fordi det er slankende tipper jeg) og hvitt er bare tynne som kan gå med. Han liker kun 2-4 klesplagg jeg har.. Eller hvertfall som han har kommentert som er fint.. Jeg er flink å gi han kommentarer, for jeg vil så gjerne ha bekreftelse tilbake.. Men det skjer egentlig aldri. Jeg skulle ønske han ville gi meg komplimenter.. Jeg blir egentlig litt redd for å ha på meg skjørt og sånt, for jeg vet ikke om han liker det. Jeg gjør det mest for min skyld, men vil se bra ut for ham.. Jeg har prøvd å snakket med ham om det, men jeg tror han er en mann av få ord..
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2009 #4 Skrevet 22. april 2009 Min erfaring er at gutter er mye flinkere til dette før man blir sammen og helt i starten av forholdet... Det virker som om de tenker at siden de har sagt det en gang, så er det greit. Jeg må minne kjæresten min på at det er hyggelig å få høre hyggelige ting av og til. Hvis han ikke gir meg komplimenter, får han ikke så mange tilbake, heller. Jeg har bedre selvtillit enn ham, så han tenker nok ikke alltid over at også jeg trenger bekreftelse fra tid til annen. Men jeg har sagt ifra, og han har skjerpet seg. :-)
Gjest Gjest_Loop_* Skrevet 22. april 2009 #5 Skrevet 22. april 2009 Min kjære er utrolig flink til å bygge opp selvtilliten min. Jeg får høre flere ganger hver dag hvor pene øyne jeg har, hvor godt smil jeg har og hvor lykkelig han er sammen med meg. Han viser også med tydelighet at han er fysisk tiltrukket av meg, kaller meg sexy og ser på meg med det blikket... Til opplysning så er jeg ingen hot babe i andre øyne enn hans. Jeg er overvektig og ikke spesielt jålete av meg. Men han elsker meg veldig høyt, og personlighet og sjarm skinner så godt igjennom at jeg sjarmerer han i senk uten å anstrenge meg veldig. Jeg vil påstå at jeg er flink å gjøre det samme tilbake for han. Vi er ganske "nyforelsket" store deler av tida, etter tre år som samboere. Jeg håper vi klarer å holde fast ved dette i årene som kommer også! (Har jo hørt om gråhårede gamle par som sier de fortsatt er "forelsket" etter 60 år sammen )
Gjest Wacmoc Skrevet 22. april 2009 #6 Skrevet 22. april 2009 (endret) Ja, han er kjempeflink Hadde null komma null selvtilitt når jeg ble sammen med min kjære. Men han har klart å få den oppover, og selv om jeg fortsatt ikke har noe særlig selvtilitt har han fått meg til å akseptere kroppen min mer, og jeg har et litt mer sunnere forhold til kroppen enn jeg hadde før.. Han sier bare posetive ting om kroppen min og jeg vet han mener det Han er herlig! Endret 22. april 2009 av Wacmoc
FrizzleSizzle Skrevet 22. april 2009 #7 Skrevet 22. april 2009 Han er veldig flink til det. Jeg kunne sikkert blitt flinkere tilbake. Han har ikke så god selvtillit i utgangspunktet, så jeg er litt ekstra bevisst på å påpeke og "rose" hans gode sider, men har også lett for å falle inn i klagemønsteret.
Fortunatus Skrevet 22. april 2009 #8 Skrevet 22. april 2009 Ja, han er veldig flink! Men selvsagt så føler jeg egentlig ikke at jeg har fått så mye bedre selvtillit etter vi ble sammen, kanskje jeg hadde det fint nok fra før Men det er deilig å vite at jeg kan pynte meg opp for en utekveld og han blir å legge merke til det, at han sier hver gang vi møtes at jeg er deilig; og mener det! Men nå har jeg og han litt forskjellig definisjon på hva som er flott. Han synes ikke kjoler og slike ting er flotte, han liker meg heller i trange treningsklær.. Han er veldig flink å kommentere at han liker kroppen min, noe jeg setter stor pris på, skulle ønske kanskje han gav meg mer komplimenter for personligheten
Gjest Complex Skrevet 22. april 2009 #9 Skrevet 22. april 2009 Han er veldig flink! Sier alltid når jeg ordner meg at jeg er så pen. Når jeg ikke har ordnet meg og selv kommenterer at jeg ikke har gjort det enda, kan han si "Ja, jeg ser det!" Jeg har en hudsykdom og er derfor veldig bevist på det Om jeg har et par flekker på leggene f.eks, er skjørt ol totalt uaktuelt. Han sier alltid da at det er tull, at jeg er rå sexy uansett, og at ingen bryr seg om det. Og at i sommer, uansett om jeg har flekker eller ikke skal han tvinge meg i å gå i skjørt!! Han gjør det sikkert mest fordi at han synes korte skjørt er sexy på meg. Men dette hjelper min selvtillit SYKT mye! Så han gjør selvtilliten min definitivt mye bedre! Håper dette fortsetter også etter nyforelskelsen slutter
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2009 #10 Skrevet 22. april 2009 Min kjære er veldig flink å gi meg komplemanger og si hvor glad han er i meg og dette bygger jo opp selvtillitten Men samtidig har han en tendens til å se litt for lenge på andre jenter, noe som drar selvtilliten min kraftig ned, så det går vel opp i opp eller i minus, vet kke helt
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2009 #11 Skrevet 22. april 2009 Jeg har fått mye bedre selvtilit etter at jeg ble sammen med min kjære. Han er ikke noe flink med å gi komplimenter på utseende men han får meg til å føle meg bra nok for enhver situasjon, oppmunterer meg til å ta mer plass sosialt og gjør aldri noe som gjør meg usikker på forholdet.
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2009 #12 Skrevet 22. april 2009 Haha, han var veldig flink i de første 6 mnd, men siden da har jeg ikke hørt ett positivt ord. Får heller høre; øøøø leppestift er det verste jeg vet eller syns ikke det var så fint...... Han bygger meg rett og slett ned, men jeg jobber med akkurat den saken nå om dagen. Hvem vet.....kan jo være han ikke har kjæreste om en liten stund.
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2009 #13 Skrevet 22. april 2009 I løpet av de 4 siste årene har han ikke sagt jeg er fin eller lignende en eneste gang. Når jeg har spurt har han sagt at jeg vet at han syns jeg er fin...men det hadde jo vært fint å høre det av og til også. Lite gode ord generelt, og lite kos har ribbet meg for den gode selvtilliten jeg hadde da vi ble sammen. Da syntes jeg at jeg var ei bra jente, og han visste han var heldig de første årene. Det er slutt mellom oss nå, vi var ikke sammen bare disse siste fire årene. Nå må jeg finne tilbake til den jeg var.
lovenemo Skrevet 22. april 2009 #14 Skrevet 22. april 2009 Gir din kjære deg oppmerksomhet som er med på å løfte din selvtillit? Ved å rose deg for ditt utseende & kropp? - Nei. Fortelle deg at du er fin når du har ordnet deg? - Nei. Gi deg en ekstra look når du kanskje enkelte ganger har på deg fine klær? - Nei. Eller er han/hun av typen som sier; nå må du begynne og trene og du må ihvertfall ikke komme over 80 kg! Det liker jeg rett og slett ikke.... - Nei, det gjør han ikke. Eller kommenterer han/hun alle andre damer/menn om hvor sexy klær dem har på seg, hårfrisyrer osv, og glemmer å gi komplimang til deg? - Neh, gjør han heller ikke. Hvor føler du at du selv er med din selvtillit før du kom i forhold og etter du kom i forhold? Hmm, hadde elendig selvtillit når vi ble sammen, men den kom seg bra etter hvert. Han var utrolig flink i begynnelsen, kom med komplimenter, oppmerksomhet osv. hele tiden. Meeen, så dabbet det av, og nå er det nesten fullstendig fraværende. Selvtilliten min er ganske nær bunnen for å si det sånn.
Nigo-san Skrevet 22. april 2009 #15 Skrevet 22. april 2009 Tja, med mindre det er snakk om skikkelig psyko-nedpsyking og stygge, sårende kommentarer over lengre tid, tror jeg jeg ville vært rimelig upåvirket av min kjæres kommentarer :klø: Mulig det er jeg som er rar, utseendet og kroppen er som den er, liksom, og om jeg så fikk skryt og komplimenter i hauger og lass hadde det ikke gjort noen reell forskjell. Og uttalelser fra kjærester kan i alle fall ikke telle, for de har jo en tendens til å være svært lite objektive uansett. Så selvtillit er noe som den enkelte må gi seg selv, tenker jeg. Å skulle bygge selvtilliten på hva andre måtte si og mene synes jeg høres skummelt ut... Gubben gir meg sjelden komplimenter. Men han er heller aldri negativ
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 22. april 2009 #16 Skrevet 22. april 2009 min pulevenn gir meg overhodet ikke god selvtillit, han kverulerer hele tiden, og jeg føler meg alltid som en dust tilslutt, dessuten kritiserer han ting jeg gjør når vi har sex.. men han er god i senga
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2009 #17 Skrevet 22. april 2009 min pulevenn gir meg overhodet ikke god selvtillit, han kverulerer hele tiden, og jeg føler meg alltid som en dust tilslutt, dessuten kritiserer han ting jeg gjør når vi har sex.. men han er god i senga Men da må du synge ut til han og be han holde kjeft hvis han skal kritisere. Kanskje dere får enda heftigere sex etter det...
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2009 #18 Skrevet 22. april 2009 Min bedre halvdel er generelt veldig flink og oppmerskom, men jeg har savnet det litt i det siste. Jeg tror han bare er stresset for tiden. Det blir sånn da. Forøvrig ingen krise, for jeg vet at han er glad i meg og at det er han, meg og oss.
Gjest husky Skrevet 22. april 2009 #19 Skrevet 22. april 2009 Jeg har som regel fått dårligere selvtillit etter jeg har gått inn i forhold og det har gått ett halvt år. De første mnd er som regel god/bedre enn vanlig. Det som gir meg godt selvbilde er når jeg er singel og kan holde på med flere på en gang (uten at jeg er sammen med dem.) + fritidsaktiviteter og å dyrke hobbyer. Det sier seg selv at jeg måtte møte en jente jeg ville bli glad i, så nå prøver jeg forhold nok en gang. Håper det går bedre denne gangen, og at jeg har lært av mine feil.
La Luna Skrevet 23. april 2009 #20 Skrevet 23. april 2009 Kjæresten min sier ting når han mener det, en "ikke-smisker" som noen sa lenger opp her. Han er kjempeflink til å få meg til å føle meg bra, sier mye pent, men selvtilliten min var høy også før jeg blei sammen med ham. Han kan kommentere andre jenter, men som regel så gjør vi det sammen, haha. Han kan også plutselig si at jeg har gått opp i vekt, men det er ikke ment som noe negativt, bare en observasjon, ikke noe om at jeg må gå ned i vekt eller noe. Nå er han fra en annen kultur der det er helt greit å kommentere slikt også, da, og det liker jeg ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå