Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg driver og lager kake til mannen min sin bursdag, som er i morgen. Jeg hadde bestemt meg for å lage suksessterte helt fra bunnen av, siden jeg vet han er glad i det. Jeg klarte bunnen fint, men får ikke til kremen. Jeg fulgte oppskriften i kokeboka til punkt og prikke (rør sammen 4 eggeplommer, 1 dl fløte, 150 gr sukker og 1 ts vaniljesukker; varm opp til kremen tykner; ta kjelen av platen og rør inn 150 gr smør i terninger til kremen er jevn; sett i kjøleskapet til det er avkjølt).

Men... det ble liksom aldri til noen krem. Jeg håpet det skulle tykne og bli kremaktig når jeg satte det kaldt, men det eneste som har skjedd er at smøret har skilt seg fra resten av smørja.

Hva har jeg gjort feil? Og kan kremen reddes, f. eks. ved at jeg pisker det litt etter at det er helt avkjølt?

Jeg har aldri noensinne laget kake fra scratch helt alene, og trenger desperat hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dessverre ingen svar. Men jeg ville spurt på forumet på www.festkaker.no :) Veldig hjelpsomme og flinke damer der inne :)

Skrevet

Takk for svar. Det ordnet seg til slutt. Jeg bare pisket det sammen en liten stund, og vips så var det krem likevel. Men rare oppskriften som ikke viste det. Og det var i en ordentlig kokebok og greier. Men det ble bra, da. Mannen digget kaka, så da var det jo mission accomplished.

Jeg føler meg som en skikkelig husmor nå! Men det er egentlig veldig gøy å lage kake!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...