Gå til innhold

Omelett; hvordan lage det?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, lurer på på hvordan man lager omelett og hva man har i den.....??

Videoannonse
Annonse
Gjest Mea Culpa
Skrevet

Du kan ha i nesten hva som helst. Fin maate aa faa brukt opp matrester paa. Her finner du en del oppskrifter -> Omelett :)

Skrevet

Søk i google på omelett så finner du nok masse spennende. Jeg pleier å ha i litt ost, paprika og løk, siden det er deg jeg som oftest har i kjøleskapet.

Skrevet

Hva jeg har i kommer ann på hva jeg har tilgjengelig, men bruker blant annet paprika, skinke, mais, løk, revet ost. Bruker også smøreost, som regel skinkeost siden det er det jeg har, det gir litt mer smak :)

Skrevet (endret)

Man bruker det man har i kjøleskapet :)

Som oftest blir det nok sopp, paprika, noe kjøtt/pølse/skinke/el, tomatskiver, ost. Det er også godt med grønne erter, løk eller purre.

Jeg har aldri prøvd, men vet at man kan også bruke for eksempel fisk.

Jeg bare steker ingrediensene over høyere varme og heller over eggene (4-5 egg + litt vann rørt sammen), da tar jeg på lokk og tar ned varmen til nesten minimum. Blir aldri brent og like bra hver gang.

Synes det er best å ikke overdrive med ekstra krydder, holder lenge med salt og pepper og muligens litt fersk dill eller vårløk (avhengig av hva man har i omlett)

Endret av mrs_bond
Skrevet

Jeg synes det kan være godt med litt cayennepepper i tillegg til salt og pepper, men det kommer jo litt an på de andre ingrediensene. Passer når man har pølse o.l i, men kanskje ikke tunfisk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...