Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #1 Skrevet 21. april 2009 Hvis man registrerer seg hos Manpower, er det ikke vanlig å bli innkalt til en samtale da, ELLER at de ser etter en jobb man kan søke på? Ser ikke vitsen med å registrere meg der ,hvis jeg bare kan søke jobb gjennom deres websider - jobbsøk kan jeg jo ta direkte med bedriften ellers...
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #2 Skrevet 21. april 2009 Hvis man registrerer seg hos Manpower, er det ikke vanlig å bli innkalt til en samtale da, ELLER at de ser etter en jobb man kan søke på? Ser ikke vitsen med å registrere meg der ,hvis jeg bare kan søke jobb gjennom deres websider - jobbsøk kan jeg jo ta direkte med bedriften ellers... Har opplevd akkurat det samme tidligere i år. Registrerte min CV på nettsiden deres, men hørte ikke ett ord!!
Gjest strykebrett Skrevet 21. april 2009 #3 Skrevet 21. april 2009 Har ei venninne som leter etter jobb nå, hun registrerte seg der. De ringte henne etter en uke og kalte henne inn til intervju. Tror ikke de gidder å gjøre det med alle, bare med de som er mest interessante.
Kakee Skrevet 21. april 2009 #4 Skrevet 21. april 2009 Noen ganger ringer de deg opp (de gjorde det med meg, ikke Manpower da, men et annet vikarbyrå), men de anbefaler at du ringer og viser interesse.
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #5 Skrevet 21. april 2009 Det er lurt å følge med på om de har stillinger utlyst, og søke disse. Ellers har jeg ymse erfaring med vikarbyråer, jeg har definitivt vist interesse, tatt kontakt og bedt om å komme til samtale/intervju så de får et klarere inntrykk av hva jeg ville og kunne jobbe med, men de fleste avfeide meg med at de kom til å ta kontakt. Nå har jeg en utdanning som nok er litt på siden av det de synes er mest interessant, men jeg ønsket også andre typer oppdrag selv om jeg var overkvalifisert, men neida. Jeg har gode referanser og attester, så syntes det var nokså kjipt at de ikke ville vurdere en eneste personlig egenskap ved meg. MEN så kommer det også an på hvor man bor, om det er mye jobber å velge mellom (i Oslo har flere jeg kjenner med tilsvarende bakgrunn som meg fått endel oppdrag gjennom vikarbyråer) og om man har en utdanning som er kjent for dem og passer med oppdragsgiverne deres. Var forresten på et par intervjuer og samtaler hos tre av byråene, så skal ikke svartmale helt, heller. Men noen av de store synes jeg er teite
Rosalie Skrevet 21. april 2009 #6 Skrevet 21. april 2009 Med den arbeidsledigheten som man har nå, vasser de store rekrutteringsselskapene i kandidater, så dersom du skal ha noe suksess der må du selge deg selv inn. Jeg fikk selv jobb gjennom byrå sist markedet var bedritent for ingeniører. Da møtte jeg opp hos de nøytralt men pent kledd, med mappen min, og ba om en samtale med en konsulent. Jeg fikk ikke samtalen samme dag, men et par dager senere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå