Gå til innhold

Utdannelse til HR- manager

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_trine_*
Skrevet

Hei jeg er en kvinne som vil gjerne inn på studie arbeids og organisasjonspsykologi. Snittet er ganske høyt så jeg er ikke sikker på om jeg kommer inn. Lurer derfor på om det finnes andre metoder, der jeg kan oppnå den samme kompetansen. At jeg tar en bachelor i genrelle psykologi og bygger på en master innenfor arbeids og organisasjonspsykologi?

Noen som vet?

Det jeg har lyst til å bli er HR- mananger :) Noen som har litt å si om dette yrket? Om det er andre måter jeg kan få en utdannelse som gjør at jeg kvalifiserer meg som det?

Vist det er noen her som har litt peiling hva arbeidsdagen går ut på blir jeg glad om dere vil dele det =) Finner ikke så altfor mye fakta på nettet om det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg jobber som HR-konsulent. HR-manager, som du spør om er jo det samme som HR-sjef og da må man jo stige litt i gradene i tillegg til en god utdannelse :)

Jeg har en master i HRM. Den består av en bachelor fra Norge i økonomi, administrasjon og personaladm, og en master fra england innen HR. HR er mye mer enn organisasjonspsykologi. Blant annet er arbeidsrett veldig nyttig å kunne, HR strategi, pedagogikk etc.

Skrevet

I store selskaper pleier det å være økonomer og ingeniører som bare forflytter seg i interne stillingsmarkedet og blir HR-folk / HMS-folk.

Utrolig, de behøver bare å kunne fysikk og matte, også får de menneske-jobber.

Skrevet
I store selskaper pleier det å være økonomer og ingeniører som bare forflytter seg i interne stillingsmarkedet og blir HR-folk / HMS-folk.

Utrolig, de behøver bare å kunne fysikk og matte, også får de menneske-jobber.

Jeg tror du overvurderer viktigheten av HR-avdelingen. Det er jo tross alt snakk om en jobb hvilken som helst idiot kan gjøre (no offense).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...