Avalon Skrevet 21. april 2009 #1 Skrevet 21. april 2009 Jeg har idag vært hos legen og fått skrevet ut resept på Aerius, men jeg regner med at jeg ikke får ut den resepten, da man må søke spesiellt på Aerius nå?! Er det noen her som kan bekrefte dette, og evt vet hvor lang tid det tar før du får svar når du søker? Gresspollensesongen er her snart, jeg trenger å vite dette fort, slik at den søknaden kan bli skrevet. Jeg håper bare at legen kan skrive den søknaden uten at jeg sitter i samme rom, jeg bor langt langt borte fra legen og får ikke anledning til å komme tilbake dit før i mai. Og som regel ligger jeg flat som ei dau sild i mai pga pollen.
Luckyme Skrevet 22. april 2009 #2 Skrevet 22. april 2009 For å få Aerius på blåresept, må legen dokumentere at du har brukt 2 forskjellige allergimedisiner, og så søke folketrygden, så selv om du har brukt Aerius tidligere, får du ikke lenger det på blå respet, men må betale full pris. Jeg fikk resept på ett annet merke Larotadin, som er forgjengeren til Aerius. Jeg har nettopp begynt å bruke dem, så jeg vet ikke hvordan de funker helt enda, men bedre enn Cetrizin og Zyrtec i hvertfall. du må prøve denne før din lege kan søke om blåresept på Aerius
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2009 #3 Skrevet 22. april 2009 Han kan allerede ha skrevet en dokumentasjon på at du trenger Aerius selv om du ikke vet det. Legen min gjorde det på en-to-tre når jeg satt der, jeg var ikke klar over at han gjorde det engang.
Luckyme Skrevet 22. april 2009 #4 Skrevet 22. april 2009 Jeg spurte spesifikt etter Aerius når jeg var hos legen min nå, og han kunne ikke skrive ut, før evt en søknad fra en eller annen etat har godkjent søknaden. og da MÅ han sende med dokumentasjon at jeg har prøvd 2 billigere typer. Ett nytt teit krav fra staten, for å slippe utgifter på dyrere og bedre medisiner, når billigere og dårligere holder deg i live... Bare sånn som skjer i Norge Det er nye regler, og hvis du har fått en blåresept på Aerius, uten å ha måtte prøve 2 forskjellige typer av allergimedisiner er du jaggu heldig
Avalon Skrevet 22. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 22. april 2009 Jeg spurte spesifikt etter Aerius når jeg var hos legen min nå, og han kunne ikke skrive ut, før evt en søknad fra en eller annen etat har godkjent søknaden. og da MÅ han sende med dokumentasjon at jeg har prøvd 2 billigere typer. Ett nytt teit krav fra staten, for å slippe utgifter på dyrere og bedre medisiner, når billigere og dårligere holder deg i live... Bare sånn som skjer i Norge Det er nye regler, og hvis du har fått en blåresept på Aerius, uten å ha måtte prøve 2 forskjellige typer av allergimedisiner er du jaggu heldig Takk for svar, den jeg har fått er ikke på en blåresept, men jeg fikk beskjed om å levere den jeg fikk på et apotek og se... fikk jeg ikke måtte jeg heller komme tilbake og SÅ skulle han skrive en søknad... synes egentlig det er litt tiltak.........da jeg som jeg har nevnt bor langt fra legen og osv osv osv
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2009 #6 Skrevet 22. april 2009 Jeg har fått vedtak om Aerius på blå resept:) Det ble gjort i februar og det tok vel ikke mer enn et par uker. Mulig det tar litt lenger tid nå, sikkert fler som søker nå. Fastlegen min sa at det er ikke noe problem å få Aerius på resept, men for å få på blå resept må du ha vedtak fra NAV som må fremvises hver gang du skal ha Aerius. Uten blå resept får du pillene, men du må betale for "gildet" selv. Vil anbefale deg å heller betale det det koster, slik at du får begynt med en gang, egentlig skulle du ha begynt nå for å få god effekt:) Lykke til:)
Hexagon Skrevet 22. april 2009 #7 Skrevet 22. april 2009 Jeg var hos legen i fjor sommer fordi jeg lurte på om jeg kunne ha pollenallergi. Er ikke påvist, men jeg har nok det. Fikk Aerius da. Og har hentet ut mer nå. Ikke noe problem det :klø: Men det var ikke blåresept da.
Gjest SmallTalk Skrevet 22. april 2009 #8 Skrevet 22. april 2009 Så vidt jeg veit så kan man få hentet ut Aerius selv om man ikke har den på blå resept. Forskjellen er at man må betale hele summen på 351,50 kr (100pk) selv, og at man ikke får refusjon (eller hva det nå heter).
Pjukset Skrevet 22. april 2009 #9 Skrevet 22. april 2009 Jeg fikk Aerius på blå resept i fjor uten å søke.
Gjest SmallTalk Skrevet 22. april 2009 #11 Skrevet 22. april 2009 Jeg fikk Aerius på blå resept i fjor uten å søke. Reglene har dessverre endret seg, og man kan ikke få Aerius på blå resept lenger uten at legen kan dokumentere at man har brukt to billigere typer antihistaminer, og at man ikke har hatt ønsket effekt av disse. I tillegg så må man søke NAV om å få refusjon.
Pjukset Skrevet 22. april 2009 #12 Skrevet 22. april 2009 Ah, ja da skjønner jeg Aerius hjalp uansett ikke meg.
Avalon Skrevet 22. april 2009 Forfatter #13 Skrevet 22. april 2009 Ok, da håper jeg at jeg allikevel kan få ut nå, slik at jeg får begynt på dem! Så får jeg heller prøve en søknad om de hjelper. Håper virkelig de hjelper, har prøvd to forskjellige typer med null effekt... har hatt gresspollen siden jeg var liten, medisinene har aldri hjulpet. Det er så ille at jeg ikke kan være ute om sommeren, men det å være inne hele tiden er omtrent like ille.
Pjukset Skrevet 22. april 2009 #14 Skrevet 22. april 2009 Ok, da håper jeg at jeg allikevel kan få ut nå, slik at jeg får begynt på dem! Så får jeg heller prøve en søknad om de hjelper. Håper virkelig de hjelper, har prøvd to forskjellige typer med null effekt... har hatt gresspollen siden jeg var liten, medisinene har aldri hjulpet. Det er så ille at jeg ikke kan være ute om sommeren, men det å være inne hele tiden er omtrent like ille. Jeg kan på det varmeste anbefale behandling med bioresonans. Det har vært en livredder for meg og mange andre
Avalon Skrevet 22. april 2009 Forfatter #15 Skrevet 22. april 2009 Jeg kan på det varmeste anbefale behandling med bioresonans. Det har vært en livredder for meg og mange andre Da skal jeg ha den i bakhodet om aerius ikke virker! :D
Gjest SmallTalk Skrevet 22. april 2009 #16 Skrevet 22. april 2009 Ok, da håper jeg at jeg allikevel kan få ut nå, slik at jeg får begynt på dem! Så får jeg heller prøve en søknad om de hjelper. Håper virkelig de hjelper, har prøvd to forskjellige typer med null effekt... har hatt gresspollen siden jeg var liten, medisinene har aldri hjulpet. Det er så ille at jeg ikke kan være ute om sommeren, men det å være inne hele tiden er omtrent like ille. Så lenge du har antihistaminene på hvit resept så er det vel ikke noen grunn til at du ikke skal få henta dem ut. Det eneste er at du vil måtte betale hele summen selv. Men uansett, 351kr for 100 tabletter er ikke mye hvis de hjelper (selv om det er kjipt å måtte betale for noe man egentlig burde fått refundert!).
Luckyme Skrevet 23. april 2009 #17 Skrevet 23. april 2009 Ett annet alternativ er også Loratadin, som er forgjengeren til Aerius. Jeg tror det er det beste alternativet på blå resept for de som tidl har brukt Aeriu? Bioresonans har jeg ikke hørt om eller testet. Jeg bruker opp resepten på Loratadin som jeg har fått nå, og så skal jeg ha Aerius neste gang
Pjukset Skrevet 23. april 2009 #18 Skrevet 23. april 2009 Bioresonans har jeg ikke hørt om eller testet. www.bioresonans.no Jeg ble behandlet med det for noen år siden og ble symptomfri etter 1-2 behandlinger (jeg var hardt angrepet, kunne ikke gå på jobb o.l) Dessverre har symptomene blusset opp igjen i år, men det er pga andre fysiske årsaker. Anbefales på det varmeste!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå