Gå til innhold

Har brukt Plumbo


Gjest Fluksi

Anbefalte innlegg

Gjest Fluksi

Hjelpes..!

Helte halve boksen Plumbo ned i dusjen og prøvde å skylle etter med varmt vann, en halv liter.

Men pustet inn dette (sto rett over) og kjente at det begynte å klø på armene (de var bare).

Klarer ikke gå inn på badet nå, men husker at det sto noe om et kvarter på boksen så jeg venter en stund før jeg går og prøver å skylle det vekk.

Grøss... *klø klø* :haar:

Det må da finnes bedre måter å åpne tette avløp på?

En mer miljøvennlig måte eller noe sånt :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Coop OBS Bygg, viss du har det i nærheten har noe som heter AVLØPSÅPNER veldig mye bedre enn Plumbo, og ikke så illeluktene heller. Prøv det neste gang. Plumbo er oppskrytt i forhold, og er ikke særlig bra for rørsystemet heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fluksi
Coop OBS Bygg, viss du har det i nærheten har noe som heter AVLØPSÅPNER veldig mye bedre enn Plumbo, og ikke så illeluktene heller. Prøv det neste gang. Plumbo er oppskrytt i forhold, og er ikke særlig bra for rørsystemet heller.

Takker :)

Finnes det noe jeg kan lage av det jeg har hjemme feks eddik og sånt ?

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... bare husk å skyll ned plumboen nå da, før den forsteiner seg i røret :) Luft mens du gjør det om du reagerer på det som blir dannet av gass. Er antagelig ikke farlig for deg, men du kan kanskje smøre deg med aloe vera e.l etterpå for å slippe å klø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Leela_

Jif (tror jeg, blå flaske) har også en avløpsåpner som man får kjøpt i vanlig matvarebutikk. Den er mye bedre å håndtere enn Plumbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fluksi
Jif (tror jeg, blå flaske) har også en avløpsåpner som man får kjøpt i vanlig matvarebutikk. Den er mye bedre å håndtere enn Plumbo.

Har prøvd Jif sin også, men den gjorde at det ble sterk lukt fra alle avløpsåpninger i huset, ikke veldig bra når jeg driver å lager mat på kjøkkenet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fluksi
Har prøvd Jif sin også, men den gjorde at det ble sterk lukt fra alle avløpsåpninger i huset, ikke veldig bra når jeg driver å lager mat på kjøkkenet :P

kløa har sluttet nå, heldigvis :)

Men Plumboen hjalp nok ikke så mye virket det som, får se i morgen tidlig når jeg tar første dusjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kløa har sluttet nå, heldigvis :)

Men Plumboen hjalp nok ikke så mye virket det som, får se i morgen tidlig når jeg tar første dusjen.

Det er viktig å skylle ned med mye varmt vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilliB

Bruk ikke Plumbo!!!

Ikke en eneste rørlegger i hele Norge bruker det dr****

Bruker Mudin. Det funker brillefint 100% garantert. LOVER!!

Kjøpes i VVS butikk.

Håper det står bedre til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så i butikken at de har flytende Plumbo, og kjøpte den. Ikke testet enda, tror jeg da.. hehe. Men kommer ikke til å ha plumbo mer iallfall, den gassen kjennes jo ut som den vil kvele deg. Og da trenger man ikke doktorgrad i kjemi for å skjønne at det ikke er helt bra! Men finnes sikkert bedre ting enn Plumbo ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes..!

Helte halve boksen Plumbo ned i dusjen og prøvde å skylle etter med varmt vann, en halv liter.

Men pustet inn dette (sto rett over) og kjente at det begynte å klø på armene (de var bare).

Klarer ikke gå inn på badet nå, men husker at det sto noe om et kvarter på boksen så jeg venter en stund før jeg går og prøver å skylle det vekk.

Grøss... *klø klø* :haar:

Det må da finnes bedre måter å åpne tette avløp på?

En mer miljøvennlig måte eller noe sånt :sukk:

Ved all kjemekaliebruk,så husk og les bruksanvisning. Plumbo er etsende. Det du får i deg,kvitter ikke kroppen seg med. Plumbo bør ikke brukes til hus, da det er så mye annet du kan bruke. Be om datablad når du kjøper slike ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Gjest Gjest_MONICA_*

Hei jeg har gjort det samme selv med plumbo . Fikk du problemer utenom det med kløe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Plumbo er for uvitende! Ikke bruk det. Har du eldre rør, ødelegger dette rørene. Og det gjør bare rørene enda tettere etter en stund. Dra til en vvs-butikk. Kjøp en avløpsåpner, rento, mudin eller lignende. finnes masse bra. Men plumbo er absolutt ikke bra. Ingen rørleggere som bruker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Jeg innhalerte litt av gassen (selv om jeg sto et stykke unna) Fikk etse smerter i halsen og hodepine, ble redd og drakk masse vann og melk. Huff, styr unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...