Gå til innhold

behandling mot sopp?

Fremhevede innlegg

Gjest guest_
Skrevet

Hei=)

hadde mistanke om soppinfeksjon. Køpte canesten (stikkpiller og krem) 6 dagersbehandling på apoteket. Ble færdig med den i går, men den har ikke funket på meg. Derfor dro jeg en tur til legen i dag, og får svar på prøvene på torsdag. Legen sa det så ut som en vanlig soppinfeksjon, og at jeg skulle prøve enda en 6dagers kur med canesten. Er dette lurt da? er det noe vits i det?

Åsså en ting til. Er det noen som kanskje har noen tips ("kjærringråd") til hvordan jeg skal forhindre sopp?? :]

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv Pevaryl Depot! Funker mye mye bedre på meg i af når jeg har soppinfeksjon. Og er utrolig mye mer behagelig.. Du slipper denne forferdelige "grusen" som kommer ut og er ubehagelig. Kjøpes på apoteket. :)

Tips:

- bruk ALDRI såpe (intimsåpe inkludert) i/på underlivet. Og vask bare det som kan "sees" Dvs ikke inni. Bruk såpe bak seff. :) KUN rent vann foran. Det blir rent om du bare er litt nøye og bruker hånden. Og prøv å ikke vask for ofte heller. En gang om dagen bør vanligvis holde..

- unngå stringtruser (de danner en flott bro for bakteriene bakfra og framover.. :S)

- bomullstruser

- luftig tøy

- p-piller kan gi plager. Bruk p-piller med lavt hormoninnhold. Jeg bruker Loette.

- Unngå for mye sukker og gjæret mat, hveteprodukter osv

Det var det jeg kom på i farta.. :)

Gjest guest_
Skrevet

takker :D

Kankje jeg burde prøve Pevaryl Depot i stedet. Ser ikke ut som canesten har noen virkning på meg dessverre. Og den grusen som kommer ut etter stikkpillene er ekkel!

Jeg bruker p-piller mercilon28, men tror ikke det er rette p-pillene for meg. Har hatt en del plager etter at jeg startet med dem. Fått flere kviser + at jeg la på meg 6 kg på 4 uker ;s (meen tror jeg trengte de ekstra kiloene;p)

haha, og kanskje jeg burde kutte ned på sukkerinntaket. Drikker altformye cola hver dag(a)

Blir utrolig glad for flere tips, har virkelig ikke lyst til å ha sopp. Der er noe av det værste jeg har vært borti;p

Gjest Gjest_Kvinne
Skrevet

Selv bruker jeg Nuvaring, en p-ring. Lite hormoner fordi den puttes inn i underlivet. Der er den i 3 uker før man tar den ut og venter en uke før man putter inn en ny.

Jeg har ikke opplevd noen form for plager eller forandringer etter at jeg begynte med den. Men man må jo se om man synes den er ubehagelig under akten eller ellers, men når den sitter riktig skal man ikke kjenne den :)

Anbefaler deg å prøve den :)

Gjest guest_
Skrevet

kanksje jeg skal prøve det =)

må iallefall prøve noe annet enn det jeg går på nå. P-pillene har gitt meg en god del plager kan man si xp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...