Gå til innhold

I basseng med soppinfeksjon?

Fremhevede innlegg

Gjest Lurer?
Skrevet

Jeg har fått en soppinfeksjon, og har tatt stikkpille idag. Smører også med kremen som følger med. Men jeg pleier å svømme jevnlig og skal egentlig svømme imorgen (i basseng med klor), men bør jeg utsette det til jeg er kvitt infeksjonen, eller har det ikke noe å si?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør ikke bade mens du behandler deg for soppinfeksjon. Klorvannet vil vaske vekk kuren både inni og utapå, i tillegg til at dette vil komme ut i bassenget.

Jeg tror også det står i pakningsvedlegget at du ikke bør bade under behandling for soppinfeksjon..

Gjest Lurer?
Skrevet

Sto ikke noe i pakningsvedlegget og fant heller ikke noe da jeg søkte på google, men takk for svar.

Skrevet

Jeg ville tenkt at det var litt dumt så kort tid etter at du har tatt den vaginaltabletten, men VET ikke, bare litt dumt om man reduserer effekten av den (selv om jeg i grunn er usikker på hvor mye klorvann som kommer opp i skjeden...). Når det gjelder kremen er det kanskje ikke så farlig, du kan jo skylle deg i dusjen før badet og smøre deg igjen rett etter at du har svømt.

Skrevet

Hva med å ta en telefon til legevakten eller et apotek for å spørre? De pleier å ha peiling på slikt. Men det høres jo logisk ut at man ikke burde svømme så nært etter en vaginaltabelett, selv om det ikke står i pakningsvedlegget.

Skrevet
Hva med å ta en telefon til legevakten eller et apotek for å spørre? De pleier å ha peiling på slikt. Men det høres jo logisk ut at man ikke burde svømme så nært etter en vaginaltabelett, selv om det ikke står i pakningsvedlegget.

Kanskje ikke plage en allerede overarbeidet legevakt med en slik filleting?

Skrevet

Jeg foreslår også apoteket, som du ser. Om det er en filleting eller ikke får vel være opp til hver og en. TS spurte, og jeg foreslo to ting hun kunne gjøre siden hun ikke finner svaret på nett. Om hun velger å ringe eller ikke får være hennes sak.

Gjest Gjest_gjesten_*
Skrevet
Kanskje ikke plage en allerede overarbeidet legevakt med en slik filleting?

Og det er trådstarters feil at legevakten er overarbeidet? Legevakten har kompetanse til å svare på slike spørsmål, ergo er det bare å ta kontakt.

Skrevet

Jeg er sjokkert over hva enkelte føler for å bruke legevakten til. Ikke rart det er kø til de som er syke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...