Gå til innhold

Mac & cheese

Fremhevede innlegg

Gjest Kråkaa
Skrevet

Kan man bruke gräddost til mac & cheese?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ærlig talt ikke, jeg skulle bare hør om du kunne tenke å gi fra deg mac&cheese-oppskrifta di...? :sjenert:

Det høres fantastisk godt ut, og jeg kan igrunn ikke se for meg at det skulle bli mindre godt med gräddost.. :sikle:

Skrevet

smelter ikke gräddost dårligere?

Skrevet

Nähä, gräddosten er suveren på alt av smelteting. :-)

Skrevet

Men nå smaker gräddost nesten ingenting, så hvis du skal bruke den, ville jeg blandet den med en mer smakssterk ost, for eksempel cheddar.

Gjest Kråkaa
Skrevet
Jeg vet ærlig talt ikke, jeg skulle bare hør om du kunne tenke å gi fra deg mac&cheese-oppskrifta di...? :sjenert:

Det høres fantastisk godt ut, og jeg kan igrunn ikke se for meg at det skulle bli mindre godt med gräddost.. :sikle:

Yes! Har nettopp laget selv for første gang og det var yumyum :)

200gr makaroni

1 ss smør

1,5 ss hvetemel

1.5 dl melk

150 gr. ost (jeg bare kasta opp i ost på øyemål..)

Noen pølsesnabber (eller bacon,har ikke prøvd med bacon enda men tror det må være namnam)

Kok makaronien. Smelt smøret til sausen og rør inn hvetemelet, spe med melken og la det koke til det tykner. Rør inn osten. Tøm over makaroni og pølsesnabbene eller baconet eller hva du måtte velge som eventuell kjøttligtilbehør. Blandes godt.

Hell det hele over i en ildfast form,dryss over med ost. Stekes midt i ovnen på 200c i 25-30 min.

I mens den stekes så kan du danse makaroni dansen..Jeg vet ikke hvordan den er men du finner ut av det selv..Bare innbill deg at du er en makaroni som skal danse!

Spis og vær glad!

Ps,det funka med gräddost,men er nok enig i at det finnes andre oster med mer smak som kan funke bedre.

Skrevet (endret)

Takk Kråkaa, denne skal testes! Og du, kunne ikke du lagt ut en demonstransjonsvideo av makaroni-dansen, snille? :fnise:

Endret av Tonerose

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...