Gå til innhold

Rævner heletiden nedentil =/

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg opplever at jeg revner hele tiden nedentil vær gang typen skal føre inn saken sin. Det er fryktlig ubehagelig.

For en tid tilbake gikk d veldig fint uten noe problemer, men nå skjer d hele tiden...akkurat som at "hullet" har krympet..men d kan jo ikke vær muli:P å når jeg først revnet, sjer det hele tiden=/

(revner på motsatt siden av klitorisen)

Noen som har vært borti lignende at d har revnet, evt hva kan jeg gjøre, hvor lang tid tar d før det gror? for det er vell d at jeg kanskje ikke venter lenge nokk..men kjeedli å vente leeenge:P

noen som kan hjelpe meg?

Endret av Ax(ent
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_meg_*
Skrevet
Jeg opplever at jeg revner hele tiden nedentil vær gang typen skal føre inn saken sin. Det er fryktlig ubehagelig.

For en tid tilbake gikk d veldig fint uten noe problemer, men nå skjer d hele tiden...akkurat som at "hullet" har krympet..men d kan jo ikke vær muli:P å når jeg først revnet, sjer det hele tiden=/

Noen som har vært borti lignende at d har revnet, evt hva kan jeg gjøre, hvor lang tid tar d før det gror? for det er vell d at jeg kanskje ikke venter lenge nokk..men kjeedli å vente leeenge:P

noen som kan hjelpe meg?

Glidemiddel!

Skrevet

Tviler på om du revner. Det gjør veldig vondt. Men rifter kan du nok få. Begynn med å prøve glidemiddel. Hjelper ikke det så er det greit å få en sjekk av en gynekolog.

Skrevet

noen som kan hjelpe meg?

Vel kort tid på forspillet? Det er ved forspillet kvinner blir smurt...slik at hunnkan bli klar til å ta imot han.

Du revner ikke. men det kan gjøre veldig vondt. Det høres ut som du ikke r våt nok. Har han ikke tid til å vente, så må du snakke med han. Slik kan du få glede ut av det også. Glidemiddel er alternativ.

Skrevet

Jeg har det sånn. Og har hatt det i årevis... :( Dessverre ser det ut til at eneste jeg kan gjøre er å være forsiktig, ikke "sette i gang" før du er helt klar, og bruke glidemiddel om man ikke klarer å holde det glatt nok hele veien. Jeg har vært hos to gynekologer og fastlegen uten at man har funnet på noe bedre. Det er ikke så helt uvantlig heller tydelivis. "6 o'clock rift" kalte legen min det.. :) pga plasseringen.

Pass på at du ikke har soppinfeksjoner ol som gjør slimhinnene skjøre. Det har nok vært det som har skjedd med meg så mange ganger at riften nå nesten er kronisk.. La det gro skikkelig! Det kan være en ide å få en sårsalve som egner seg i underlivet. Noen av dem er i tillegg soppbehandlende. Sist men ikke minst, noen får tynnere slimhinner av østrogenmangel. Som jeg tror man kan få ved bruk av f eks Ceracette.

Lykke til.. :)

Skrevet

Litt Locobase hver dag for å smøre området og mykgjøre det, glidemiddel under samleie og tid og forsiktighet er det beste rådet jeg har :)

Det skjer meg en sjelden gang også, veldig irriterende.

Skrevet

Jeg har lest et sted at folk med lignende problem har fått det bedre etter å ha sluttet på p-pillen. Det kan kanskje være verdt et forsøk?

Skrevet

Cerazette er en stor synder her ja... og dersom det er sopp så prøv å kutt ned på sukker og gjær i maten... det er veldig effektivt ettersom soppen da dør av seg selv..

det finnes en krem som heter Intimkrem på apoteket.. er som vanlig hudkrem, men spesiallaget for underlivet og slimhinner.. den lindrer.. bind/truseinnlegg suger også bort fuktighet og kan gjøre slimhinnene tørrere...

Skrevet

noen som kan hjelpe meg?

Kjenner ei som ble operert. Det var vistnok jomfruhinna som var for hard og bød på problemer.

Skrevet
Tviler på om du revner. Det gjør veldig vondt. Men rifter kan du nok få. Begynn med å prøve glidemiddel. Hjelper ikke det så er det greit å få en sjekk av en gynekolog.

HEHE, ja du har nok rett der..bare sier "revner" jeg..men ja..mener rifter. Har prøvd d å ser du, men er vell det at tolmodigheten til får å vente til d gror ordentlig ikke er der..hehe! xD

Tusen takk for svar!

Skrevet

Tusen takk for ALLE svar:D

Dere har kommet med mye fornuftigt som jeg får teste ut:D

Skrevet
Cerazette er en stor synder her ja... og dersom det er sopp så prøv å kutt ned på sukker og gjær i maten... det er veldig effektivt ettersom soppen da dør av seg selv..

det finnes en krem som heter Intimkrem på apoteket.. er som vanlig hudkrem, men spesiallaget for underlivet og slimhinner.. den lindrer.. bind/truseinnlegg suger også bort fuktighet og kan gjøre slimhinnene tørrere...

Tror det kan være lurt å ta en soppkur i tillegg igrunn? Jeg har vært plaget av sopp uten at jeg spiser mye sukker i det hele tatt, spiser noen gjærprodukter, men ikke mye, dessuten har jeg lest flere steder at gjær ikke skal påvirke soppen (gjær er ikke mat for sopp. Men noen reagerer kanskje på gjæringsproduktene, og noen er allergiske mot sopp, også gjær?). Stress er en faktor (antagelig fordi det påvirker hormonnivåene?), tilfeldigheter (omtrent "alle" får sopp av og til, men det kan gå over av seg selv), smitte fra partner, prevensjon osv.

Enig med deg i de andre tipsene, og jeg tror også kosthold kan virker soppforebyggende eller -fremmende.

Skrevet
Litt Locobase hver dag for å smøre området og mykgjøre det, glidemiddel under samleie og tid og forsiktighet er det beste rådet jeg har :)

Det skjer meg en sjelden gang også, veldig irriterende.

Ja okej, takk for tipset;) glidemiddel har jeg prøvd..men det har vær de gangene jeg allerede har hatt en liten rift.

Men hvor lenge måtte du vente før det grodde?

Skrevet
Jeg har det sånn. Og har hatt det i årevis... :( Dessverre ser det ut til at eneste jeg kan gjøre er å være forsiktig, ikke "sette i gang" før du er helt klar, og bruke glidemiddel om man ikke klarer å holde det glatt nok hele veien. Jeg har vært hos to gynekologer og fastlegen uten at man har funnet på noe bedre. Det er ikke så helt uvantlig heller tydelivis. "6 o'clock rift" kalte legen min det.. :) pga plasseringen.

Pass på at du ikke har soppinfeksjoner ol som gjør slimhinnene skjøre. Det har nok vært det som har skjedd med meg så mange ganger at riften nå nesten er kronisk.. La det gro skikkelig! Det kan være en ide å få en sårsalve som egner seg i underlivet. Noen av dem er i tillegg soppbehandlende. Sist men ikke minst, noen får tynnere slimhinner av østrogenmangel. Som jeg tror man kan få ved bruk av f eks Ceracette.

Lykke til.. :)

Tusentakk for mye info:D

Huff, fått d nesten kronisk altså..ja d e d jeg å føler at min er..d hemma jo å kunne ha d arti me gutten min =/ Men kor lenge må jeg vente, for at d skal gro skikkeli? for mange ganger er d nok d som er probleme, at tolmodigheten for å vente ordnlig lenge ikke er der. Men får passe på å smøre ofte og godt, så ordner d seg vell tilslutt.

Hehehe, arti navn på d da..6'oclock rift :D

igjen TAKK!

Skrevet

Ikke godt å si egentlig.. spørs hvor godt du gror. Men jeg tror man heler relativt fort der nede.. :) En uke kanskje.. Til det har grodd helt. Tror litt av cluet er å fortelle partneren om det i af.. Slik at han også er forsiktig og flink til å ta hensyn til det. De kan jo blir litt "voldsomme" om de blir revet med ;) Her har jeg ikke vært noe flink.. Og det er nok det som dessverre har gjort at jeg har et ganske kronisk problem. :( Har rett og slett ikke villet si det fordi jeg har følt det var flaut og ja, jeg vet ikke.., tullete å la vær i alle fall! Forebygging er nok det aller aller lureste. Fram med glidekremen så snart det skorter på eget middel! Og blir det sårt; stopp! Og sist men ikke minst; ta det med ro når/om du har soppinfeksjon. Da er man ekstra skjør og utsatt for rifter. Håper du får orden på det! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...